آمار بالای تیراندازی و قتل در شیکاگو به جایی رسیده که برخی از مردم و رسانه‌ها از این شهر به عنوان پایتخت مرگ آمریکا یاد کنند.
کد خبر: ۱۰۱۵۰۲۲
شیکاگو، پایتخت مرگ آمریکا

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، پایگاه اینترنتی شبکه ان بی سی نیوز در تحلیلی با عنوان ترومای شیکاگو، با بیان آماری از موارد قتل ها و تیراندازی در این شهر به بررسی ابعاد این موضوع پرداخته است.

در این گزارش، این قتل ها به لحاظ ابزار و روش قتل، سن مرتکبان قتل و افراد مقتول و زمان و مکان وقوع قتل ها مورد بررسی قرار گرفته اند.

در بخشی از این گزارش آمده است: این قتل ها عمدتا بر اثر تیراندازی بوده و سلاح سرد و ضرب و شتم در ردیف های بعدی ابزار قتل قرار داشته اند.

در مورد زمان وقوع این قتل ها و تیراندازی ها، عمده آنها در تابستان و فصل گرم سال رخ داده و در سرما زمستان گاهی اوقات خشونت ها به سردی گرائیده است. به لحاظ ساعات وقوع، این قتل ها عمدتا قبل از ظهر رخ داده اند.

بررسی آمار سالانه قتل و تیراندازی در شیکاگو و مقایسه آن با شهرهای دیگر در سراسر آمریکا نشان می دهد که تنها طی سال جاری بیش از 700 نفر در این شهر هدف گلوله قرار گرفته اند که بیش از 130 نفر از آنها کشته شده اند که بسیاری از آنها را کودکان تشکیل می دهد. از این رو بسیاری، از شهر شیکاگو به عنوان پایتخت مرگ آمریکا یاد می کنند.

میزان افرادی که با خود اسلحه حمل می کنند نقش قابل توجهی در افزایش آمار جرم و جنایت در شیکاگو داشته و بر اساس گزارش ان بی سی نیوز، اکثریت قریب به اتفاق این 700 مورد تیراندازی در شیکاگو طی سال جاری، در جنوب و غرب این شهر به وقوع پیوسته که در آن، اکثریت مردم با خود اسلحه حمل می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها