نخست‌وزیر لبنان اعلام کرد با حضور حزب‌الله در سوریه مخالف است اما این اختلاف‌نظر بر روند کار دولت لبنان تأثیری نمی‌گذارد؛ وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ترمیم روابط بیروت با ریاض تأکید کرد.
کد خبر: ۱۰۱۴۸۸۶
سعد الحریری: با حزب‌الله در مسأله سوریه اختلاف‌نظر داریم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس‌،‌«سعد الحریری» نخست وزیر لبنان در گفت‌وگویی با خبرگزاری فرانسه به مسأله حضور حزب الله در سوریه پرداخت و نظر خود و متحدانش را در این باره بیان کرد.

وی گفت: اختلافات سیاسی با حزب‌الله بر دولت لبنان تأثیری نمی‌گذارد، آنچه حزب الله در سوریه انجام می‌دهد، اشتباه است و بر وضعیت امنیتی کشور تأثیر می‌گذارد و ما با حزب‌الله در این باره اختلاف نظر داریم اما این (فقط) اختلاف سیاسی است و آنچه برایمان مهم است منافع دسته اول لبنان است؛ این اسرائیل است که قصد جنگ در لبنان را دارد نه حزب‌الله ؛ زیرا اسرائیل نمی‌خواهد عرب‌ها در هیچ مکانی آسوده‌خاطر باشند.

الحریری درباره روابط با عربستان نیز گفت: روابط با عربستان «تاریخی» است و وظیفه من ترمیم این روابط و بازگرداندن آن به حالت اولیه است .

نخست‌وزیر لبنان در ادامه به سوریه اشاره کرد و گفت: لبنان از آوارگان سوریه استقبال کرده و گام‌هایی علیه این آوارگان برنداشته اما جامعه بین المللی باید در لبنان سرمایه‌گذاری کند وگرنه ما اقداماتی برای حل این موضوع برخواهیم داشت. وقتی اروپا و آمریکا حاضر به پذیرش آوارگان نیستند باید به جای پذیرش آنها، در لبنان سرمایه‌گذاری کنند زیرا کمک‌های انسانی کفاف نمی‌دهد.

سعد الحریری در پایان با بیان این که جامعه بین‌المللی از جمله آمریکا بقای «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه را پذیرفته، اعلام کرد راه‌حل سوریه در رفتن بشار اسد و خلاص شدن از داعش است.

نخست وزیر لبنان هفته گذشته به همراه ملک سلمان پس از نشست سران عرب در اردن به عربستان رفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
كامران
Germany
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۳
۰
۰
این بابا مثل پدرش جوجه ی عربستانه و حقوق كلانی از آن ها و سازمان های دیگر می گیره و معلومه كه آب به آسیاب دشمن می ریزه.
سیف
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۳
۰
۰
بی شرف نامردیه كه لنگه نداره
ایران
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
توهین اصلا قابل پذیرش نیست هر چقدر هم كه مخالف باشیم .عمیقا متاسفم كه همچین پیامی رو جام جم كه ملی هست چاپ كرد.
ایرانی الاصل
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
۰
۰
رشوه آل سعود كار خودشو كرد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! لا شرف ، لا دین، لا مذهب، لا ... !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

نیازمندی ها