افزایش دما در اغلب مناطق کشور از فردا

آسمان تهران ۲ روز آینده صاف است

سازمان هواشناسی اعلام کرد

هشدار درباره سیلابی شدن رودخانه‌ها

سازمان هواشناسی با اشاره به فعالیت سامانه‌های بارشی برای روزهای یکشنبه و دوشنبه آبگرفتگی معابرعمومی و احتمال سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل‌ها و همچنین لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی در مناطق سردسیر شمال غرب و ارتفاعات البرز را پیش‌بینی کرد.
کد خبر: ۱۰۱۴۷۷۷
هشدار درباره سیلابی شدن رودخانه‌ها

به گزارش جام جم آنلاین، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور برای امروز بارش برف در اردبیل، جاده های کوهستانی در مناطق مرتفع نیمه شمالی آذربایجانهای شرقی و غربی، شمال زنجان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات البرز در استانهای تهران،البرز، قزوین، گیلان، مازندران، گلستان، سمنان و آبگرفتگی معابر عمومی و احتمال سیلابی شدن رودخانه ها و مسیلها در برخی نقاط استان های لرستان، شرق کرمانشاه، شمال چهارمحال وبختیاری،کهگیلویه وبویراحمد، شمال وشرق خوزستان، شمال شرق فارس،غرب سمنان، نیمه شمالی خراسان رضوی، جنوب شرق خراسان شمالی پیش‌بینی شده است.

همچنین فردا دوشنبه نیز شاهد بارش برف در جاده های کوهستانی در مناطق مرتفع خراسان شمالی، خراسان رضوی، ارتفاعات البرز در استانهای تهران، البرز، قزوین، گیلان، مازندران، گلستان، سمنان، و آبگرفتگی معابر عمومی و احتمال سیلابی شدن رودخانه ها و مسیلها در برخی نقاط استان های مرکزی، نیمه شمالی اصفهان، غرب سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، مازندران و گلستان خواهیم بود.

روزهای دوشنبه و سه شنبه به سبب وزش باد شدید در نیمه شرقی کشور پدیده گردوخاک برای پاره ای نقاط هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کرمان و یزد پیش بینی می شود.

از دوشنبه تا پنج شنبه خلیج فارس و تنگه هرمز و از چهارشنبه تا پنج شنبه دریای عمان به سبب وزش باد شدید مواج خواهند بود.

با توجه به پدیده های جوی مورد انتظار توصیه می شود بویژه برای عبور از جاده های کوهستانی عوامل محدود کننده مانند بارش برف و لغزندگی جاده، کاهش دید به سبب بارندگی و مه آلود بودن مورد توجه قرار گیرد و برنامه ریزی برای برگشت در شرایط مناسب انجام شود.

با توجه به احتمال وقوع سیلاب از برپا کردن چادر در حاشیه رودها و مسیلها طی روز یکشنبه تا اواخر دوشنبه در مناطق درگیر بارش خودداری شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها