امروز در بازارهای جهانی قیمت طلا تحت تأثیر افزایش ارزش دلار، کاهش و قیمت نفت با اثرگذاری احتمال تمدید توافق اوپک افزایش یافت.
کد خبر: ۱۰۱۴۶۳۹
قیمت طلای زرد کاهش و طلای سیاه افزایش یافت

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، امروز در بازارهای جهانی قیمت طلا در لحظه انتشار خبر 5 دلار و 80 سنت نسبت به روز گذشته کاهش داشت و هر اونس از این فلز گران‌بها به قیمت 1247 دلار و 60 سنت معامله شد.

قیمت طلا امروز در کمترین زمان به قیمت هزار و 245 دلار و 90 سنت و در بیشترین زمان به قیمت هزار و 252 دلار و 10 سنت به فروش رفت. قیمت این فلز گران‌بها نسبت به یک ماه گذشته 20 سنت کاهش داشت، اما نسبت به یک سال گذشته 23 دلار افزایش نشان می‌دهند.

در گروه سایر فلزات گران‌بها هم امروز نقره کاهش 7 سنتی را تجربه کرد، اما فلز پالادیوم 4 دلار افزایش یافت.

خبرگزاری رویترز درباره دلیل کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی نوشت؛ افزایش ارزش دلار عاملی برای کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی بود، امروز ارزش دلار در برابر سبدی از دیگر ارزها به بیشترین میزان 9 روز گذشته رسید.

بر اساس این گزارش، بعد از آنکه مسئولان بانک مرکزی آمریکا سیگنال‌هایی مبنی بر افزایش دوباره نرخ بهره در کشور دادند ارزش دلار بالا رفت و باعث روند کاهشی قیمت طلا شد.

گزارش رویترز حاکی است که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا که دیروز توسط ترزا می نخست وزیر انگلیس تأیید شد، مانع از کاهش بیشتر قیمت طلا در بازارهای جهانی شد.

ابهام در آینده اقتصادی این کشور ناامنی برای سرمایه‌گذاران ایجاد کرده، بنابراین سرمایه‌گذاری روی طلا به‌عنوان جایگاه امن برای آنها تلقی می‌شود، بنابراین علی‌رغم افزایش ارزش دلار مسئله برگزیت، تقاضا برای طلا را افزایش و مانع از کاهش بیشتر قیمت شد.

همچنین امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت تاحدودی افزایش داشت. امروز نفت برنت در لحظه انتشار خبر نسبت به روز گذشته افزایش 20 سنتی داشت و بشکه‌ای 52 دلار و 62 سنت به فروش رفت. اگرچه امروز قیمت نوسان زیادی داشت،‌ به‌طوری‌که دراوایل صبح امروز قیمت 52 دلار و 40 سنت را ثبت کرد و در ادامه به 52 دلار رسید، اما اکنون در لحظه انتشار خبر به 52 دلار و 61 سنت افزایش یافت.

دلیل افزایش قیمت نفت احساس بازار بر تمدید توافق اوپک و نیز کاهش صادرات دو بندر مهم نفتی لیبی است. این دو بندر توسط شورشی‌ها اشغال شده و تولیدش به یک‌سوم کاهش یافته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها