جشنواره جهانی فیلم فجر با 7 فیلم، سینمای بالتیک را معرفی می کند.
کد خبر: ۱۰۱۴۵۴۲
سینمای بالتیک در جشنواره جهانی فیلم فجر

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، امسال در بخش سینمای بالتیک، 7 فیلم از سه کشور لیتوانی، لتونی و استونی به نمایش درخواهد آمد.

کامیار محسنین از مشاوران انتخاب فیلم جشنواره جهانی درباره این بخش گفت: در جشنواره جهانی پارسال فیلم هایی از حوزه بالتیک حضور داشتند و یک فیلم از لتونی هم جایزه گرفت و خبر از شکل گیری سینمایی نوپا و خوش تکنیک می داد که توجه کارشناسان جشنواره را به خود جلب کرد. همچنین با نظر دبیر جشنواره جهانی چند سالی است فیلم های این حوزه را با حضور در جشنواره شب های سیاه تالین زیر نظر داریم و فیلم های خوب و البته متفاوتی دیدیم و احساس کردیم می‌شود سینمای این ‌منطقه که کمتر هم شناخته شده، در جشنواره خودمان معرفی کنیم.

محسنین اضافه کرد: در همان جشنواره تالین مذاکرات را انجام دادیم و تفاهمنامه امضا کردیم و نتایج مثبتی هم گرفتیم.

وی درباره فیلم های انتخاب شده گفت: ما در این بخش 38 فیلم دیدیم و از میان آن‌ها 7 فیلم انتخاب کردیم، سه فیلم از لتونی، یک فیلم از لیتوانی، دو فیلم از استونی و یک فیلم محصول مشترک لتونی و لیتوانی هفت فیلمی هستند که در جشنواره به نمایش در می آیند و یکی از این فیلم‌ها در بخش مسابقه بین الملل نیز حضور دارد، همچنین هیئتی از سینماگران و منتقدان این سه کشور در جشنواره حضور خواهند داشت.

سی و پنجمین جشنواره جهانی فجر به دبیری سید رضا میر کریمی از 1 تا 8 اردیبهشت در تهران برگزار می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها