معاون وزیر صنعت از هدفگذاری تولید ۱.۵ میلیون خودرو در سال ۹۶ خبر داد و با اشاره به تولید یک میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه در سال ۹۵ گفت: ایران هنوز خودروساز نبوده؛ بلکه تنها یک تولیدکننده است.
کد خبر: ۱۰۱۴۵۱۶
معاون نعمت‌زاده: هنوز خودروساز نشده ایم!

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، منصور معظمی، گفت: هیچ صنعتی در کشور مثل صنعت خودرو نتوانسته از فرصت‌های برجام استفاده کند. یکی از سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت و ایدرو، استفاده حداکثری از ظرفیت‌های برجام بوده است؛ این در حالی است که خودرو، صنعتی است که با همه اقشار مختلف مردم سروکار دارد. امروز مردم از ۱۰ میلیون خودرو استفاده می‌کنند؛ یعنی به طور متوسط هر خانوار، دارای یک خودرو است. خودرو امروز یک وسیله لوکس و تشریفاتی نیست، ‌بلکه به عنوان یک نیاز اساسی و ضروری در زندگی مردم مطرح شده است، بنابراین از جایگاه ویژه‌ای در زندگی مردم برخوردار است.

معاون وزیر صنعت افزود: صنعت خودروسازی در ایران سابقه‌ای ۵۰ ساله دارد؛ اما با وجود این سابقه طولانی، متاسفانه ما خودروساز نیستیم و تنها تولیدکننده خودرو هستیم و ‌خودروساز بنگاهی است که بتواند خودرو طراحی کند و محصولاتی را که طراحی آن توسط خود بنگاه انجام شده است، به بازارهای جهانی روانه کند. بر این اساس و متاسفانه صنعت خودروسازی ایران در این شرایط قرار ندارد و خودروساز نیست؛ بلکه تنها تولیدکننده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۶
Pop
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۱
۰
۰
خدایی این بندگان خدا چه گیری دادن به خودرو
میلیاردها دلار ارز بابت موبایل تبلت فناوری و .... داره از این مملكت خارج میشه ولی ....................
افسوس كه سیاست اقتصاد مقاومتی و .........
ببخشید اینجوری می نویسم شرایط سیاسی ایران جوری هستش كه هیچ چیز هیچ راه حلی در این مملكت جواب نمیده خودمون هم كه شدیم مونتاژكار و كپی كار و مدرك گرا
یعنی اقایان مسئولین خودتونو به در و دیوار نزنید اگه تونستین یك خازن كوچك رو درست كنید و از چین وارد نكردید مرد هستید خودرو كه دیگه بماند
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۱
۰
۰
چطور در كشور ادعای ساخت هلیكوپتر می شود؟؟؟
بینام
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۱
۰
۰
تازه انچه را كه در خارج طراحی میشود تعدادی شركتهای جانبی مثل انگل بعنوان قطعه ساز چسبیده اند واز سروته كیفیت وقابلیت استفاده میزنند ونتیجه جنس بسیار بنجلیست كه پول وانرژی كشوررا به هدر میدهد.نمیدانم اگر چیزی بنام نفت نداشتیم كه پولش را اینگونه هدر بدهیم چكار میبایست بكنیم.
حامد
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۱
۰
۰
به لطف شما وزیر گرامی
سیدناصر
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۲
۰
۰
با سلام
حرف درستی است ما خودروساز نیستیم ، ولی مردم ما حق دارند و میتوانند با این پولی كه بابت خودروهای ساخت داخل می دهند خودروهای باكیفیت تر و با ایمنی بیشتر داشته باشند و این مصداق .... به مردم است
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۲
۰
۰
چرا وزیر صنعت نمیگه مقصر اصلی تو صنعت مونتاژ درجه ۳ كیه و چرا تو این مدت طولانی كه همه كشورهای همسایه پیشرفت كردند ما درجا زدیم؟

نیازمندی ها