رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه گفت: به مبارزه بی امان و مستمر با تروریست ها تحت هر عنوان و نامی در داخل و خارج از ترکیه ادامه خواهیم داد.
کد خبر: ۱۰۱۴۴۳۶
اردوغان: به مبارزه با تروریست ها در داخل و خارج از ترکیه ادامه می دهیم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، رجب طیب اروغان شب گذشته در سخنرانی انتخاباتی در آنکارا افزود: ترکیه به راه خود در پاکسازی گروه های تروریستی داعش و حزب اتحاد دموکراتیک سوریه(پ.ی.د) در خارج از کشور مانند جرابلس، راعی، دابق و الباب ادامه خواهد داد.

این سخنان اردوغان در حالی اعلام شد که وی ساعاتی بعد در نشست شورای امنیت ترکیه برای پایان دادن به عملیات سپر فرات که با هدف مبارزه با گروه تروریستی داعش و سایر گروه های تروریستی طراحی شده بود، رای مثبت داد.

اردوغان همچنین مبارزه با تروریسم را در راستای ارتقا و پیشرفت ترکیه خواند و افزود: در زمینه استخدام، اشتغالزایی و سرمایه گذاری پیشرفت های زیادی خواهیم کرد و پس از همه پرسی تغییرات قانون اساسی در 16 آوریل، ترکیه بهتر از امروز خواهد شد.

سخنرانی انتخاباتی مقامات ترکیه برای جلب رای «آری» به همه پرسی اصلاح 18 ماده قانون اساسی ترکیه برای گذر از نظام پارلمانی به نظام ریاستی تا زمان برگزاری این انتخابات در تاریخ 16 آوریل سال جاری میلادی (27 فروردین ماه) ادامه خواهد داشت.

همچنین برای برگزاری این انتخابات، 164 هزار صندوق رای در داخل ترکیه پیش بینی شده و علاوه بر این، در 57 کشور نیز برای اخذ آرای اتباع ترکیه در خارج از کشور برنامه ریزی شده که رای گیری از آنها در 120 نمایندگی سیاسی و در 32 واحد گمرکی انجام می شود.

در مجموع برای شرکت در همه پرسی اصلاح قانون اساسی ترکیه افزون بر 58 میلیون نفر واجد شرایط رای دادن هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها