کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام آغاز بارش ها از امروز در کشور گفت: با رشد ابرهای تندری، وقوع سیلاب در مسیل های جنوب و جنوب غرب کشور محتمل است.
کد خبر: ۱۰۱۴۳۹۳
آغاز بارش برف و باران از امروز / هشدار در مورد وقوع تندری و سیلاب

به گزارش جام جم آنلاین، کوروش محمدپور در گفت و گو با میزان اظهار داشت: با ورود سامانه بارشی از عرض های میانی دریای خزر و گذر ناوه نسبتا ضعیف در مناطق میانی کشور و ترکیب این دو سامانه موجب بارش باران در نیمه شمالی کشور شده است.

وی افزود: امروز در مناطق شمالی کشور بارش باران به صورت پراکنده رخ می دهد و در ارتفاعات البرز مرکزی شاهد بارش برف خواهیم بود.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه موج اصلی سامانه جنوبی تر از روز جمعه تقویت می شود، افزود: از ظهر جمعه تا اواخر شنبه بارش باران و در ارتفاعات نیمه غربی البرز و مناطق شمالی زاگرس بارش برف، پیش بینی می شود. از بعد از ظهر جمعه تا شنبه گذر این سامانه در برخی نقاط استان های واقع در شمال غرب، مرکز، غرب، جنوب غرب و جنوب کشور همراه با رشد ابرهای جوششی توام با وقوع رگبار و رعدوبرق خواهد بود.

به گفته محمدپور، در این شرایط با رشد متوالی سلول های ابر تندری، وقوع سیلاب در مسیل ها و مناطق مستعد محلی، رخداد تگرگ و و وزش باد شدید بسیار محتمل است.

وی از بارش باران در غرب کشور خبر داد و گفت: امروز در لرستان، مرکزی، شمال اصفهان، خراسان جنوبی، ارتفاعات البرز شمالی، قزوین، شمال تهران، خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش باران، رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود. همچنین در حاشیه مرزهای شرق کشور، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان وزش باد شدید پیش بینی می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها