امن‌ترین کشور جهان ۲۰۲ ساله شد؛ کشوری که در آن اگر شخصی سه بار در امتحان گواهینامه رانندگی رد شود، باید یک جلسه به روانشناس مراجعه کند!
کد خبر: ۱۰۱۴۳۳۳
امن‌ترین کشور جهان ۲۰۲ ساله شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تهران پرس؛ در قرن پانزدهم میلادی، سوئیس، یکی از کشورهای قدرت‏مند اروپا بود، اما به تدریج قدرت خود را از دست داد. در هجدهم مارس ۱۸۱۵ میلادی پس از آن که ۹ کانتونِ دیگر که آخرین آن‏ها «ژنو» بود، به کنفدراسیون سوئیس پیوستند، کنفرانس پاریس که پس از شکست ناپلئون، در فرانسه تشکیل شده بود، به سوئیس بی‏‌طرفی همیشگی اعطا کرد.

با پیوستن ایالت ژنو به سوئیس در هجدهم مارس ۱۸۱۵ میلادی، این کشور به شکل کنونی درآمد. سوئیس تا پیش از آن به صورت کنفدراسیون اداره می‌‏شد ولی در دو قرن اخیر حکومت آن فدرالی است. سوئیس از ۲۵ ایالت (کانتون) تشکیل شده است.

سوئیس را امن‌ترین کشور جهان می‌دانند و این کشور تاکنون، حتی در دو جنگ جهانی نیز، بی‏‌طرفی خود را حفظ کرده است.

البته در سال‌های اخیر این کشور با تهدیدات نرم‌افزاری در حوزه امنیت اطلاعات مواجه بوده است و به دلیل گوناگونی رو به افزایش نژادی، قومی، فرهنگی و زبانی، کشور سوئیس برای حفظ قدرت اقتصادی خود در درجه اول نیاز به نظم و آشتی درونی دارد. لذا سرمایه‌گذاری مالی، فنی، آموزشی و فیزیکی ویژه‌ای در دهه اخیر در زمینه مدیریت اطلاعاتی انجام داده و می‌دهد.

از نکات جالب درباره سوئیس اینکه اگر شخصی سه بار در امتحان گواهینامه رانندگی رد شود، باید یک جلسه به روانشناس مراجعه کند تا علت واکاوی شود.

همچنین در این کشور، به ازای هر یکصد هزار شهروند، ۲۱۶ افسر پلیس وجود دارد که نشان از پایین‌بودن نرخ وقوع جرم و جنایت در امن‌ترین کشور جهان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۶
زهره
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۰
۰
۰
خوشبحالشون
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۰
خوشا به حالشان
بینام
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۲
۰
۰
انوقت ما بااینهمه پلیس ومراكز انتظامی ودادگاههای جوراجور باید از خود شرمسار باشیم كه چرا اینهمه جرم وجنایت در كشور رخ میدهد.روزی برای كاری همراه نوه ام به دادگاه انقلاب وعمومی رفتیم .در اتاقی كه كارمان انجا بود 2نفر داشتند پرونده های داوطلبان عضویت درشوراهای شهر را كه فكر میكنم 5000تا میشد برای ارسال به مركز استان بسته بندی میكردند ضمن صحبتهایشان متوجه شدیم كه یكی از داوطلبان 3بار سرقت مسلحانه داشته است.این درحالیست كه پرونده اش از اداره اگاهی مهر تائید خورده بودكه ماهم دقیقا همان مراحل را طی كرده بودیم منتهی برای پردیس فرهنگیان ارومیه.حالا با انهمه سوابق مشعشع ان فرد چگونه توانسته خودرا تاان مرحله برساند جای سوال دارد.
تبلت
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
بدا به حال ما !!!!
vahid
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
۰
۰
ما در كشوری اسلامی زندگی میكنیم و به گفته رئیس محترم قوه قضاییه با 15 میلیون پروندۀ قضایی !!!
آنوقت این كشورهای اروپایی رو كافر خطاب میكنیم، درحالی زندانهای آنها رو به تعطیلی است.
ای كاش این غرور كاذب رو كنار بگذاریم و قدری واقع بین شویم و از آنها یاد بگیریم.
مجروح جنگی از كرمانشاه
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
۰
۰
بی طرفی یعنی تو جنگ عراق با ایران به عراقیا سلاح میكروبی بفروشی!!!
معنی بی طرفی هم معلوم شده

نیازمندی ها