بررسی وضعیت موجود حمایت رسانه ها از تولیدات ملی

ضعف قوانین رسانه ای برای محقق شدن ملی گرایی مصرفی

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس پیرو تأکیدات رهبری انقلاب، از قبل به تشکیل کمیسیون ویژه‌ تولید ملی و اصل 44 مبادرت نموده و در سال جدید بر اجرای مصوبه چند سال گذشته مبنی بر رفع موانع تولید تلاش خواهد کرد. از طرفی باید بعد نظارتی خود روی عملکرد دولت را افزایش دهد.
کد خبر: ۱۰۱۴۰۲۶
نظارت ضعیف مجلس روی عملکرد دولت  / رونق اقتصاد طرح دو فوریتی نمی‌خواهد، دولت مصوبات قبلی را اجرا کند

«سید ناصر موسوی لارگانی» در گفتگو با جام جم آنلاین اظهار کرد: متأسفانه با اینکه سال 95 با شعار اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل آغاز شد، نه مجلس و نه دولت برای تحقق تأکیدات مقام معظم رهبری جدیت لازم را صورت ندادند.

وی در راستای فرمایشات رهبر انقلاب به تعبیر واژه اقتصاد مقاومتی پرداخت و افزود: وقتی ایشان صحبت از اقتصاد مقاومتی همراه با اقدام و عمل نمودند، یعنی اینکه ما در سال 95 باید جلوی ورود بی‌رویه کالاهای خارجی به کشور را می‌گرفتیم، بهتر بود راه ورود اجناس قاچاق را مسدود کرده و بسیار ضرورت داشت تولید در حال رکود را از خواب زمستانی بیدار می‌کردیم.

عضو هیأت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه تصریح کرد: نامگذاری مجدد امسال به نام اقتصاد مقاومتی نشان می‌دهد، خواست رهبری آنطور که باید در این حوزه به انجام نرسیده و لذا بر تداوم این شعار در سال 96 تأکید فرمودند. باید گفت، تنها راه نجات اقتصاد بیمار کشور و حل مشکلات معیشتی مردم که عینا از دغدغه‌های اصلی رهبری محسوب می‌شود؛ تکیه و عمل‌گرایی در بخش اقتصاد مقاومتی است.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که آیا بهارستان طرح دو فوریتی و یا سایر الزاماتی برای تسریع در امر رونق تولید ملی و اشتغال جوانان در دست دارد، ابراز داشت: مجلس باید تعارف را کنار بگذارد، ما در بعد نظارتی خود روی عملکرد دولت کم رنگ اقدام کردیم و باید این ضعف را برطرف کرده و بجد پیگیر اجرای مصوبات مجلس از سوی دولت باشیم.

وی اضافه کرد: قید دو فوریتی خوب است اما ما در حوزه اشتغال کمبود قانون نداریم، همین مصوبه چند سال پیش مجلس در خصوص رفع موانع تولید اگر توسط دولتمردان بطور مطلوب اجرا می‌شد، امروز شاهد این حجم از مشکلات در بخش تولید و اشتغال جوانان نبودیم.

نماینده مردم فلاورجان در استان اصفهان مهمترین مشکل تولید کنندگان را در بازپرداخت وام‌های ارزی دانست و گفت: باید مطابق ماده 20 مصوبه رفع موانع تولید در مجلس بازپرداخت وام با نرخ روز گشایش ال سی محاسبه شود که مانند شرایط کنونی کمر تولید کننده زیر بار تعهدات بانکی خم نگردد.

موسوی لارگانی ضمن ابراز امیدواری به اهتمام مردم و مسئولین برای رونق فضای کسب و کار و تولید ملی خاطر نشان کرد: اگر مردم اشتغال جوانان خود را به حق مطالبه می‌کنند به خرید کالای ساخت ایران رغبت بیشتری نشان دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
رحیمی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۸
۰
۰
متاسفانه مجلس محترم! دولت فخیمه! و قوه! قضائیه هر كدام ساز خودشان را كوك میكنند و كاری هم به همدیگه ندارن.
طغرل
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۸
۰
۰
حالا مجلس محترم شما خودشو ناراحت نكن دولت تو این دوره هم رای میاره و همچنان قانون اجرا نخواهد شد همانطور كه در ادوار گذشته هم نشده این نماینده محترم هم اشاره كردن اگر دولتها به قانون التزام داشتن الان جونی مثل من با مدرك لیسانس شیمی تو خونه با كنترل تلویزون بازی نمیكرد!!!!؟؟؟؟
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها