روسیه از ساخت موشکی جدید با قابلیت حمل کلاهک اتمی با سرعت 4600 مایل در ساعت که قادر است ناوهواپیمابر دشمن را فورا نابود سازد، خبر داد.
کد خبر: ۱۰۱۴۰۰۱
موشک جدید روس‌ها برای غرق کردن آنی ناوهای هواپیمابر

به گزارش جام جم آنلاین از العالم، روسیه موفق به ساخت موشک فراصوتی شده که قادر است یک ناو هواپیمابر را با اولین برخورد نابود نماید.

به نوشته روزنامه «دیلی میل»، مقام‌های کرملین مدعی هستند که موشک کروز «زیرکان» با سرعتی بین 3800 تا 4600 مایل در ساعت بوده که 6 مرتبه فراتر از سرعت صوت است.

کارشناسان نظامی هشدار داده‌اند که این موشک توقف ناپذیر می‌تواند ناو‌های هواپیما بر جدید انگلیس چون «گویین الیزابت» و «پرنس ولز» را که 6.2 میلیارد پوند ارزش دارند با مشکلات بسیاری روبرو کند.

به نوشته این روزنامه، دفاع موشکی کنونی انگلیس مجهز به موشک‌هایی برای سرنگونی موشک‌های با سرعت 2.300 مایل در ساعت است و به عبارت دیگر برابر موشک جدید زیرکان کارایی ندارند.

بر این اساس، تنها کاری که این ناوهای هواپیمابر می‌توانند انجام دهند قرار گرفتن در فاصله 500 مایل دورتر از میزان تخمین است که این کار نیز ماموریت بالگردها و جنگنده‌های مستقر در ناو هواپیمابر را برای اجرای ماموریت غیرممکن می‌سازد و سوختی برای بازگشت ندارند.

رسانه‌های روسی گزارش کرده‌اند این موشک که اوائل سال جاری وارد مرحله آزمایشی شد، سال 2018 بر کشتی اتمی «پیوتر ولیکی» نصب می‌شود.

موشک زیرکان را می‌توان هم از سطح، دریا و زیر دریایی با کلاهک‌های مملو از مواد منفجره و حتی اتمی شلیک کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها