رئیس پلیس راه کشور گفت: با آغاز تعطیلات نوروزی، علی رغم افزایش سفرها در جاده های کشور هرچند حوادث رانندگی سه درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش دارد، متاسفانه در این مدت 160نفر از هموطنان کشته و سه هزار نفر نیز زخمی شدند.
کد خبر: ۱۰۱۳۸۳۹
کشته شدن 160نفر و زخمی شدن 3 هزار تن در سفرهای نوروزی

به گزارش جام جم آنلاین از پایگاه خبری پلیس، سرتیپ محمدحسن حمیدی در بیرجند دلایل عمده تصادف در جاده های صاف و استان های بیابانی کشور را خستگی، خواب آلودگی، سرعت و سبقت غیر مجاز ذکر کرد.

به گفته وی، علت حوادث رانندگی در جاده های دو طرفه سرعت و سبقت غیرمجاز است.

رئیس پلیس راه کشور از اصفهان، فارس و خراسان رضوی به عنوان پرحادثه ترین استانهای کشور یاد کرد و گفت: 60 درصد حوادث رانندگی در 30 کیلومتری شهرها رخ داده است.

حمیدی یادآور شد: با توجه به مسیر طولانی در برخی استان ها، رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی یکی از عوامل اصلی تصادف است.

وی علت تصادف در بزرگراه باغچه خراسان رضوی را رعایت نکردن فاصله طولی خودروها عنوان کرد و افزود: با وجود اطلاع رسانی از طریق شبکه های مجازی و رسانه ها در مورد شرایط متفاوت جوی در مناطق مختلف کشور، این حادثه رخ داد.

رئیس پلیس راه کشور به رانندگانی که قصد سفر به استان هایی که شرایط جوی آن بارندگی و برفی است توصیه کرد که با سرعت مجاز رانندگی کنند.

حمیدی یادآور شد: برخی افراد در جاده های لغزندگی همانند جاده صاف رانندگی می کنند در حالی که رانندگی در چنین شرایطی از هم متفاوت است.

تعطیلات نوروزی از 25 اسفند 1395 شروع و تا 15فروردین 1396ادامه دارد.

خراسان جنوبی در مسیر تردد زایران 15استان غرب و جنوب کشور به مشهد مقدس قرار دارد و طول راه های آن بیش از 17هزار کیلومتر است.

این استان با 151هزار کیلومتر مربع مساحت و 769هزار نفر جمعیت سومین استان پهناور و دومین استان بیابانی کشور است، فاصله آبادی های آن از یکدیگر طولانی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
سمیرا
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۵
۰
۰
اول اكثر جاده های ایران استاندارد نیستد. دوما اكثر ماشین های تولید داخل استاندارد های لازم رو ندارند مثل پراید . سوما بعضی از هموطنان محترم ما در موقع رانندگی فكر میكنند كه فرمانده قشون جنگی هستند و اصلا اصول و قوانین رانندگی رو رعایت نمی كنند
k
United States
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
۰
۰
عیده یا جنگه؟
ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
۰
۰
اغلب افرادی كه در ایام عید یا تعطیلات دیگر به مسافرت می روند تمام كوشش آنها زود رسیدن به مقصد است در حالیكه اگر كمی فكر كنند خواهند دریافت كه هدف از مسافرت در این ایام تفریح و خوشگذرانیست بنابراین باید از تمام لحظات مسافرت لذت ببرند و از هر مكانی كه آب و رنگی دارد با اطراق در آنجا حتی برای نیم ساعت شده برای خودشان خاطره بسازند . متاسفانه من افراد زیادی را دیده ام كه از مبدا چنان با سرعت حركت می كنند كه هرچه زودتر بمقصد برسند و در این فاصله هر خلاف ممكنی را انجام می دهند به عبارت بهتر لذت بردن از زندگی را بلد نیستند فكر می كنند این فاصله راه را باید هرچه زودتر بپایان برسانند در حالیكه اگر با دید رفتن به تفریح به به این مسافرت نگاه كنند هم مسافت را به راحتی و سلامت طی خواهند كرد و هم خاطرات لذت بخشی برای خود و همسفران فراهم خواهند ساخت. امیدوارم هموطننان گرامی به مقصد فكر نكنند به لذت بردن از مسیر بیاندیشند .
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها