سخنگوی کاخ سفید از پاسخ به سئوال خبرنگار مبنی بر پیام دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به کشورهای عربستان و پاکستان به علت حمایت های مالی و آموزشی آنها از تروریسم در منطقه خودداری کرد.
کد خبر: ۱۰۱۳۶۷۵
سکوت آمریکا در قبال حمایت عربستان از تروریسم

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، سخنگوی کاخ سفید از پاسخگویی به سوال خبرنگاری درباره علت سکوت دولت آمریکا در قبال حمایت های مالی و آموزشی عربستان سعودی و پاکستان از تروریسم در منطقه خودداری کرد.

شان اسپایسر در کنفرانس هفتگی خود به سوالات خبرنگاران پاسخ داد که بخش عمده ای از این سئوالات به موضوع جایگزینی طرح دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای طرح خدمات درمانی و بهداشتی باراک اوباما رئیس جمهور سابق این کشور اختصاص داشت.

یکی از خبرنگاران هندی در این کنفرانس خبری از سخنگوی کاخ سفید پرسید نمایندگان شصت و هشت کشور در نشست وزارت امور خارجه آمریکا ضد تروریسم یا ضد گروه داعش شرکت کردند و این نشست به ریاست وزیر امور خارجه آمریکا برگزار شد.

یکی از مشاوران رئیس جمهور افغانستان هم در این نشست برای شرکت کنندگان سخنرانی کرد.

وی قبل از سفر به آمریکا با وزیر امور خارجه افغانستان دیدار و گفتگو و در ادامه هم در یکی از اندیشکده های آمریکایی سخنرانی کرد.

این مقام افغان در این سخنرانی ها تاکید کرد که عربستان سعودی منابع مالی تروریست ها را تامین می کند و پاکستان هم به آنها آموزش می دهد. این مقام افغان گفت باید دو کشور عربستان و پاکستان را کنترل کنیم. سوال من این است که پیام دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به این کشورها چیست؟

این خبرنگار در ادامه خطاب به سخنگوی کاخ سفید گفت همچنین فردی به نام «عبد السعید» که تحت تعقیب آمریکاست و برای سر وی 10 میلیون دلار جایزه تعیین شده است این فرد بدون هیچ محدودیتی به تشدید انزجار از آمریکا و هند و پاکستان ادامه می دهد. ما باید چه اقدامی انجام دهیم؟

اسپایسر در پاسخ گفت: رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا در نشست اخیر با نمایندگان شصت و هشت کشور جهان که به مبارزه با داعش و تلاش برای حل بحران سوریه متعهد شده اند دیدار و گفتگو کرد. من قصد ندارم که درباره جزئیات مذاکرات وزیر خارجه آمریکا با نمایندگان این کشورها بویژه در بخش سیاست آنها در قبال موضوع سوریه اظهار نظر کنم.

سخنگوی کاخ سفید افزود: تلاش خواهم کرد در این خصوص با مقام های وزارت خارجه گفتگو کنم.
وی از پاسخ به سئوال خبرنگار مبنی بر پیام دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به کشورهای عربستان و پاکستان به علت حمایت های مالی و آموزشی آنها از تروریسم در منطقه خودداری کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها