به دنبال کاهش صادرات نفت عربستان به آمریکا صورت گرفت

تغییر جزیی در قیمت طلای سیاه

کاهش صادرات نفت عربستان سعودی به آمریکا بهای جهانی طلای سیاه را اندکی افزایش داد.
کد خبر: ۱۰۱۳۶۵۸
تغییر جزیی در قیمت طلای سیاه

به گزارش جام جم از العالم، صبح روز جمعه بهای جهانی نفت در پی کاهش صادرات عربستان سعودی به آمریکا اندکی افزایش یافت؛ اما مازاد نفت موجود در بازار همچنان مانع از اوجگیری بهای این کالای حیاتی شده است.

صبح امروز بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال (شاخص بین‌المللی) با 7 سنت افزایش به 50 دلار و 63 سنت رسید. هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت (پایه آمریکا) نیز با 12 سنت افزایش، 47 دلار و 82 سنت معامله شد.

گفته می‌شود عربستان صادرات نفت خود را به آمریکا در ماه مارس، در قیاس با ماه فوریه روزانه 300 هزار بشکه کاهش داده است. این تصمیم برای تعهد سعودی‌ها به توافق نفتی اوپک اتخاذ شده است.

اما بنا بر تحلیل داده‌های تامسون رویترز، صادرات نفت اوپک به آسیا – بزرگترین منطقه مصرف‌کننده نفت جهان که از این حیث بیشترین رشد را نیز تجربه می‌کند – در ماه مارس به روزانه 17.6 میلیون بشکه رسید که در قیاس با ماه ژانویه – زمان آغاز اجرای توافق نفتی اوپک – بیش از 5 درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گفته معامله‌گران، اگر اوپک اجرای توافق کاهش تولیدات را پس از ماه ژوئن تمدید نکند و یا حجم بیشتری از تولیدات خود را کاهش ندهد، خطر نزولی شدیدتر بهای جهانی نفت را تهدید خواهد کرد.

این در حالی است که صبح روز جمعه بهای جهانی طلا ساعاتی کم‌نوسان را تجربه می‌کند.

سرمایه‌گذاران بازار فلز زرد در انتظار تعیین تکلیف طرح لغو و جایگزینی قانون بیمه بهداشتی اوباما در کنگره آمریکا هستند.

هم‌اکنون هر اونس طلا با 0.1 درصد کاهش، 1243 دلار و 63 سنت معامله می‌شود. روز پنجشنبه بهای فلز زرد به بالاترین سطح در 26 روز اخیر رسیده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها