در حالی‌که سفارت ایران در ترکیه پیشتر نسبت به حضور ایرانی‌ها در این کشور هشدار داده بود، گزارش‌ها از تردد پرشمار شهروندان ایران و حضور در مراکز خرید شهر وان ترکیه حکایت دارند.
کد خبر: ۱۰۱۳۶۰۹
حیرت هتلداران شهر «وان» از گردشگران ایرانی

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، سیل ورود شهروندان ایرانی به شهر «وان» ترکیه در ایام نوروز موجب بهت و حیرت اهالی این شهر شده است.

به نوشته روزنامه «حریت» با آغاز تعطیلات نوروزی که تا شروع ماه آوریل طول می‌کشد، مسافران ایرانی به شهر «وان» در شرق ترکیه سرازیر شده‌اند. آن طور که این روزنامه گزارش کرده اهداف برخی جهانگردان ایرانی تفریحات و انجام خریدهای ارزان قیمت است.

این در حالی است که سفارت ایران در ترکیه با انتشار اطلاعیه‌ای از شهروندان ایرانی خواسته بود با توجه به وضعیت فوق‌العاده در این کشور و وقوع برخی حوادث ناگوار برای هموطنان از حضور در اماکن پر ازدحام و نامطمئن اکیدا خودداری کنند.

وضعیت فوق‌العاده در ترکیه در پی کودتای نافرجام بهار گذشته، برقرار شده است.

روزنامه حریت می‌نویسد: «اینک هیچ اتاق خالی در این شهر موجود نیست و هتلداران وان سالن‌های خود را نیز به اتاق‌هایی برای پذیرش جهانگردان ایرانی تبدیل نموده‌ و رستوان‌ها، بازارهای خرید این شهر پر شده و علائمی که روی آن به فارسی «حراج» نوشته شده در خارج مغازه‌های خیابان «جمهوریت»، یکی از مکان‌های پرترد این شهر، دیده می‌شوند.»

«مریت شاهماران» مدیر هتل «اپیک تورل» به این روزنامه گفت: «در چهار فصل گذشته شاهد کاهش میزان تقاضا بودیم اما اینک بهت زده شده ایم. ما توقع چنین افزایشی را نداشتیم. اینک گروه‌های هشت نفری هستند که دوست دارند حتی در اتاق‌های چهار نفره اسکان یابند.»

«بهار یوسف زاده» شهروند ایرانی که برای تعطیلات نوروز در شهر وان بسر می‌برد، در توجیه حضور خود به این روزنامه گفت که قیمت‌ها در این شهر ارزانتر از ایران است و انواع برندها در اینجا مشاهده می‌شوند.

یک نوازنده ایرانی اهل شهر ارومیه حاضر در وان نیز با اشاره به خطرناک بودن سفر به ترکیه به خاطر حملات تروریستی داعش می‌گوید: «وان خیلی نزدیک است و ما آن را یکی از شهرهای خود می‌دانیم. حدود هشتاد درصد اطراف ما را ایرانی‌ها شکل داده‌اند. ما پیشتر از آمدن به وان هراس داشتیم زیرا امکان وقوع حادثه می‌رفت اما بعدا گفتیم که حادثه ممکن است در هر کشوری رخ دهد. به همین دلیل اینک بیشتر احساس راحتی می‌‌کنیم.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۷
كنجكاو
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۳
۰
۰
چرا باید قیمتها در تركیه از ایران كمتر باشه ؟ لطفآ مسولان توضیح دهند
رهگذر
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۵
اخه اونجا مسئولانی هستند كه رسیدگی و نظارت میكنند،نه چپاول.
من جدیدا وان بودم و به عینه دیدم كه حتی در این روستای كوچك نیز به مشتری احترام فراوانی می گزارند(گذاشتن غلط است).جنس فروخته شده پس گرفته میشود آن هم با لبخند.اجناس هم كه یك سوم قیمت ایران است.خرید از استامبول و وان را به تجریش و ولیعصر ترجیح میدهم.هر وقت جنس وطنی با كیفیت ساختند آنوقت حاضرم دو برابر هم پول بدهم و ایرانی بخرم
ترك اوغلو
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۳
۰
۰
وجود یه شهر نسبتاً بزرگ در فاصله حدود صدكیلومتری مرز كه از مرز با حدود سی هزار تومن میشه بهش رسید یه نعمت برای زمانی كه پول هوایپما برای غرب تركیه نداشته باشیم.
نوذر
Canada
۰۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۴
۰
۰
به تدریج خیابانهای تركیه را به تسخیر توریستهایمان در میآوریم....
خسرو
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۴
۰
۰
مردم می خواهند 13 روز با خودشان باشند دم تان گرم جای ماراهم خالی كنید
بینام
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۴
۰
۰
فی الحال مثل اینكه فقط رفتن به مكه (كه البته الان دو ساله تعطیل شده ) باعث خوردن حق فقرا میشه!!!!!!! بشینید ضرب و تقسیم كنید و وجدان خودتونو قاضی كنید ،ببینید تو همین عید نوروز چه قدر ارز از كشور خارج شد بابت سفر به تركیه!! من مخالف شادی و تفریح مردم نیستم،هر كس یه طرز تفكری داره منتها وقتی فقط و فقط به سفر مكه و كربلا گیر میدن اونم به بهانه ی كمك به فقرا! واقعا دردم میگیره
طاهره
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۴
۰
۰
ظاهرا امنیت اونجا از جاده های ایران بیشتر هست. متاسفانه خبر تصادفات امروز(جمعه)وحشتناك هست.

نیازمندی ها