‍رئیس پلیس راهور ناجا خبر داد:

195 کشته در کشور بر اثر تصادفات نوروزی؛ تاکنون

بی توجهی رانندگان به جلو و خستگی و خواب آلودگی منجر به واژگونی خودرو، علت اصلی 40 درصد سوانح جاده ای نوروز امسال تاکنون بوده است.
کد خبر: ۱۰۱۳۵۶۳
بیشتر تصادفات در این 4 ساعت اتفاق می افتد / سی کیلومتری شهرها مراقب باشید

به گزارش جام جم آنلاین، طبق اعلام رئیس پلیس راهور، پس از خستگی و خواب آلودگی علت وقوع بیش از 20 درصد تصادفات سرعت غیرمجاز و 15 درصد نیز سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ خودروهاست.

همچنین از ابتدای طرح نوروزی امسال تا کنون تردد خودروها در سطح کشور بیش از 3 درصد نسبت به مدت مشابه افزایش داشته و استانهای خراسان رضوی، خوزستان، گیلان، مازندران، البرز، تهران و قزوین پرترافیک‌ترین جاده‌ها را داشته‌اند.

مطابق آماری که سال گذشته از میزان سوانح رانندگی در ایام نوروز 95 منتشر شده بود، 44 درصد تصادفات رانندگی منجر به فوت و جرح از نوع واژگونی بوده که مهمترین علت آن خستگی و خواب آلودگی رانندگان و عدم توجه به جلو ذکر شده است.

همچنین در سال گذشته مجموعاً 389 نفر از هموطنان در 294 تصادف نوروزی جان خود را از دست دادند که این آسیب ها، حاصل تخلف تنها 147 راننده قانون‌شکن بوده است.

طبق اعلام پلیس راهور ناجا، بیشترین میزان تصادفات جاده ای در بازه زمانی 12 ظهر تا 4 بعدازظهر و بیش از 60 درصد هم در محدوده 30 کیلومتری شهرها اتفاق می‌افتد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۳
۰
۰
این آمار نشانه بی فرهنگی و بی مسولیتی عده ای از شهروندان میباشد ربطی به خرابی جاده و راه نداره .

نیازمندی ها