معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه باید زمینه را برای سرمایه گذاری و ورود بخش خصوصی در حوزه تولید فراهم کنیم، گفت: ایجاد اخلال در کار بخش خصوصی مقابله با فرمایشات رهبری است.
کد خبر: ۱۰۱۳۳۴۲
اخلال در کار بخش خصوصی مقابله با فرمایشات رهبری است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، اسحاق جهانگیری پیش از ظهر سه شنبه در جلسه شورای آب استان کرمان با تاکید بر اینکه باید مستند بر آمار مسئولان صحبت کنند، اظهار داشت: نباید آماره های رسمی کشور را خدشه دار کرد.

وی با اشاره به ارائه گزارش اقتصاد مقاومتی به رهبر معظم انقلاب و سران سه قوه، عنوان کرد: این گزارش حکایت از موفقیت ها در حوزه اقتصاد مقاومتی داشته است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۵ پیش بینی برای ارائه تسهیلات به هفت هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی بود، عنوان کرد: خوشبختانه در پایان سال ۹۵ موفق شدیم بیشتر از برنامه ریزی عمل کنیم و به ۲۴ هزار واحد صنعتی منابع بانکی پرداخت شده است.

جهانگیری با اشاره به رشد قابل توجه بخش صنعت در سال ۹۵ گفت: طرح های صنعتی زیادی نیز راه اندازی شد.

وی به عملکرد دولت در بخش کشاورزی نیز اشاره کرد و افزود: در سال ۹۱ مجموع گندمی که از کشاورزان خریداری شد ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن بود که این رقم در سال ۹۵ به ۱۱.۵ میلیون تن رسید.

وی با اشاره به تمرکز دولت بر روی میادین مشترک نفتی و گازی بیان داشت: در حال حاضر مقدار برداشت نفت ایران افزایش پیدا کرده است.

جهانگیری با اشاره به گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: با گاز رسانی به این استان اکنون تمامی استان های کشور از نعمت گاز برخوردار شده اند.

وی با تاکید بر اینکه باید با خلق منابع مالی مدیریت داشت، گفت: مدیریت کردن با داشتن منابع مالی کار آسانی است و باید اعلام کنیم خوشبختانه پروژه‌ها با بودجه دولت انجام نشده و همه آنها ابتکاراتی از سوی مدیران بوده است.

معاون اول رئیس جمهور به راه اندازی ۳ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور اشاره کرد و افزود: ۸۰ هزار نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در این شرکتها مشغول کار شده اند.

وی سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر افراد جویای کار به جمعیت بیکاران کشور اضافه می شود؛ تصریح کرد: بیکاری و اشتغال جوانان مهم ترین چالش پیش روی نظام است.

جهانگیری با بیان اینکه مردمی‌کردن اقتصاد مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است، افزود: در این راستا باید به بخش خصوصی کمک کرد تا وارد میدان شود.

وی با تاکید بر اینکه اخلال در کار بخش خصوصی مقابله با فرمایشات رهبری است، افزود: باید فضا را برای بخش خصوصی باز گذاشت و زمینه سرمایه گذاری را فراهم کرد.

جهانگیری تصریح کرد: برای بر زمین نماندن فرمایشات رهبری باید بخش خصوی را تکریم کرده و زمینه تولید را فراهم کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها