مدیرعامل ساتبا گفت: سال 96 میزان ظرفیت تولید انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور به حدود 700 تا 850 مگاوات می‌رسد.
کد خبر: ۱۰۱۳۲۹۳
افزایش ظرفیت تولید انرژی‌های تجدیدپذیر

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، سید محمد صادق‌زاده، معاون وزیر و مدیرعامل سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر (ساتبا) با اشاره به میزان ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر در سال 96، اظهار داشت: سال 96 میزان ظرفیت تولید انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور به حدود 700 تا 850 مگاوات می‌رسد.

صادق زاده افزود: حدود 90 درصد از این میزان ظرفیت تولیدی در بخش بادی و خورشیدی خواهد بود و بقیه نیز به نیروگاه‌های زمین گرمایی، زیست توده و... تعلق خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: عمده این نیروگاه در ظرفیت‌های 10، 20 تا 30 مگاواتی در سراسر کشور است و مزیت عمده احداث این نوع نیروگاه‌ها این است که تلفات چندانی در حوزه انتقال برق نخواهند داشت.

مدیرعامل ساتبا اضافه کرد: معمولاً در دنیا روال این است که در ساخت این نوع نیروگاه‌ها نهادهای دیگری چون شهرداری‌ها و نهادهای زیست محیطی مشارکت دارند، اما متأسفانه تاکنون این نهادها در ایران برای همکاری و سرمایه گذاری در این زمینه اعلام آمادگی نکرده‌اند.

وی گفت: میزان درخواست سرمایه‌گذاری خارجی برای احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر در کشور حدود 3 میلیارد دلار بوده که البته تاکنون تنها بخشی از آن محقق شده است.

صادق‌زاده در پایان اشاره کرد: ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر برای مدیریت بار تابستان 96 حدود 450 مگاوات است که حدود 100 مگاوات آن خورشیدی است و در سه ماهه اول سال 96 به بهره‌برداری می‌رسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها