stats
  • 0 0
  • 0

اعزام راهبران آموزشی به مناطق دورافتاده

سه شنبه 1 فروردین 1396 ساعت 09:21
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش‌های صحیح و بهنگام راهبران و تغییر نگاه تحولی در نظارت و راهبری توانسته در مهارت های حرفه‌ای معلمان ایجاد انگیزه کند.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، رضوان حکیم زاده درباره چگونگی فعالیت راهبران آموزشی اظهار کرد: نظارت و راهبری آموزشی یکی از اصلی‌ترین وظایف مدیران مدارس است. در برخی مدارس روستایی و مناطق محروم بویژه کلاس های چند پایه که اساسا توسط یک یا چند معلم محدود اداره می‌شوند و مدیر به معنای واقعی وجود ندارد و ضروری است افرادی توانا به عنوان راهبر آموزشی جایگزین مدیر و معاون مجتمع شوند و فرآیند آموزش و یادگیری در مدارس را هدایت، نظارت و راهبری کنند.

وی افزود: در واقع راهبر آموزشی ضمن برخورداری از شایستگی ها و صلاحیتهای دانشی و مهارتی روزآمد هدایت و راهبری و نظارت بر فرآیندهای آموزشی و پرورشی از طریق بهره گیری از شیوه‌ها و روش های مناسب با تمرکز بر فعالیت مدارس درجهت دستیابی به تعالی مدیریت مدرسه و رشد و بالندگی حرفه‌ای کارکنان در راستای تسهیل تحقق اهداف آموزشی و پرورشی را برعهده دارد.

حکیم‌زاده ادامه داد: هدف از حضور راهبران ارائه خدمات راهنمایی و مشاور ه‌ای آموزشی و تربیتی به معلمان و کارکنان مدارس تحت پوشش است و ایجاد محیطی صمیمی برای هدایت آنان در برنامه‌های اقدام پژوهی و درس پژوهی در مدارس تحت پوشش و بانگاه تحولی در امر نظارت و راهبری است.

به اشتراک گذاری
کد خبر : 2775547903224218303
لینک کوتاه :

ارسال نظر

  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
تصویر امنیتی :