مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تهران از اختصاص ۵۰۰۰ اتوبوس و ۸۰۰۰خ ودروی سواری در پایانه‌های مسافربری استان تهران برای سفرهای نوروزی خبر داد و گفت: اتوبوس‌های بین شهری از نظر تجهیزات مورد بازرسی فنی قرار گرفته اند.
کد خبر: ۱۰۱۳۱۳۳
جابجایی مسافران نوروزی تهران با ۱۳هزار اتوبوس و سواری

به گزارش جام جم آنلاین از وزارت راه و شهرسازی، مجید نصرالله نژاد گفت: در آستانه نوروز عملیات احیای خط‌کشی راه‌ها و نصب ۱۸ هزار تابلوی علایم ایمنی درمحورهای استان تهران انجام و نیوجرسی جدید در هشت کیلومتر از محور تهران-قم آماده شده است.

وی با بیان اینکه درآستانه نوروز خط‌کشی ۴۰۰ کیلومتر از محورهای استان تهران احیا می‌شود، افزود: از سوی دیگر با همکاری پلیس راه اتوبوس‌های بین شهری از نظر امکانات و تجهیزات مورد بازرسی فنی قرار گرفته‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران عنوان کرد: در مجموع ۵۰۰۰ اتوبوس و ۸۰۰۰ خودروی سواری برای سفرهای نوروزی استان پیش‌بینی شده که برای دو میلیون مسافر ظرفیت دارند. عید ۹۵ یک میلیون و ۳۰۰ مسافر نوروزی توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان جابه‌جا شدند که پیش‌بینی می‌شود در نوروز ۹۶ به یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر برسند.

وی همچنین از آماده‌سازی تمام راهدارخانه‌ها و ۳۴ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی استان تهران برای خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی خبر داد و افزود: ۳۰ هزار نسخه بروشور معرفی اماکن گردشگری استان تهران تهیه شده که در مجتمع‌های خدماتی رفاهی و پایانه‌های مسافربری توزیع می‌ِ‌شوند.

نصرالله نژاد همچنین گفت: ۵۰ نیروی ثابت و ۳۸۰ نیروی شرکتی راهدار در ایام نوروز در محورهای مواصلاتی استان مستقر خواهند بود و در مواقع لزوم به مسافران خدمت‌رسانی خواهند کرد. ضمن اینکه ۱۶ شرکت امداد خودرو نیز در ایام نوروز پاسخگوی نیاز مسافران استان تهران درمحورهای مختلف خواهند بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران تاکید کرد: در ۱۰ ماه نخست سال ۹۵ نسبت به مدت مشابه سال ۹۴ با کاهش تلفات جاده‌ای روبه رو شدیم که این آمار از ۲۶۷ به ۲۵۸ نفر رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها