خودروی تیبا که همواره از آن با عنوان جایگزین پراید نام برده می شد توانسته طیفی از خریداران خودرو که خواستار خرید اتومبیلی نسبتا ارزان منهای پراید هستند را به خود جلب کند.
کد خبر: ۱۰۱۳۰۵۰
خرید تیبای صفر از کارخانه به صرفه نیست!

به گزارش جام جم آنلاین، خودروی تیبا که همواره از آن با عنوان جایگزین پراید نام برده می شد توانسته طیفی از خریداران خودرو که خواستار خرید اتومبیلی نسبتا ارزان منهای پراید هستند را به خود جلب کند. این خودرو بواسطه به کار بردن سیستم فنربندی مناسب و همچنین ارتفاع مطلوب، می‌تواند یک سواری نسبتا معمولی اما قابل قبول را به راننده و سرنشینان فراهم کند.

همچنین ابعاد نسبتا مناسب و کوچک تیبا و مصرف سوخت ترکیبی 7.1 لیتر در 100 کیلومتر، تاحدودی به استانداردهای یک خودرو شهری نزدیک است.

این خودرو با پیشرانه 1497 سی‌سی، می‌تواند 80 اسب بخار، یعنی 17 اسب بخار بیشتر از پراید را تولید کند و تا 126 نیوتون متر گشتاور ایجاد کند که با توجه به وزن بدنه 1027 کیلوگرمی، راندمان مناسبی نیست و می توانست بهتر باشد.

در مدل‌های SX، این خودرو علاوه بر فرمان هیدرولیک، دارای 2 کیسه هوا راننده و سرنشین نیز می‌باشد.

در جدول زیر، می‌توانیم تنوع و تفاوت قیمت خودرو بین بازار آزاد و کارخانه‌ای را بررسی کنیم:

بیشترین تفاوت در قیمت خرید خودرو از کارخانه و بازار آزاد، 544 هزار تومان است و جالب است بدانید که تفاوت قیمتی مدل‌های تیبا 2 EX، عددی منفی است، به این معنی که قیمت کارخانه‌ای این خودرو از قیمت خرید خودرو در بازار بالاتر است و عملاً ثبت‌نام این خودرو برای خرید از کارخانه به‌صرفه نیست!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
۰
۰
كلا خرید خودرو از خودروسازان داخلی به صرفه نیست
ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
۰
۰
از نظر من دروغه و خودرویی با این كیفیت پایین باید ارزونتر باشه .
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها