سخنگوی ائتلاف متجاوز عربستان به یمن گفت: دولت جدید آمریکا وعده داده همکاری‌ها با ریاض علیه ایران را تقویت خواهد کرد.
کد خبر: ۱۰۱۳۰۰۹
دولت ترامپ وعده حمایت از ریاض علیه تهران را داده است

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، احمد عسیری گفت: دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به ریاض وعده افزایش همکاری‌ها علیه ایران را داده است.

وی که طبق گزارش واشنگتن‌تایمز روز جمعه در جمع خبرنگاران در واشنگتن صحبت می‌کرد گفت: دولت ترامپ وعده داده همکاری‌های اطلاعاتی و نظامی با عربستان را علیه جنبش انصارالله یمن و رفتارهای ایران در منطقه تقویت خواهد کرد.

احمد العسیری در حال حاضر سخنگوی ائتلافی به رهبری عربستان است که از فروردین‌ماه سال 1394 کشور فقیر یمن را با هدف بازگرداندن قدرت به عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی این کشور و تضعیف جنبش انصارالله هدف حملات هوایی شدید قرار داده است.

گروه‌های حقوق بشری بارها از دولت‌های آمریکا و انگلیس خواسته‌اند فروش سلاح به دولت عربستان سعودی را متوقف کنند. وزارت خارجه آمریکا دو هفته پیش فروش سلاح به ریاض را تأیید کرد.

العسیری افزود: تعهد آمریکا برای افزایش همکاری‌ها علیه ایران روابط واشنگتن و ریاض که در ماه‌های پایانی دولت اوباما دچار مشکلاتی شده بود را بار دیگر تقویت خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۷
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
۰
۰
بعد از چهارشنبه سوری عربستان ماست ها رو كیسه كرده !!!!!!!
بهروزرجبی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
۰
۰
سلام.اصولا آمریكا ازاین وعده ها زیادمی دهد.صدام حسین نگون بخت را هم با همین وعده هافریب دادندواكنون نوبت آل سعوداست ،اگرسران عربستان این وعده های نخ نما ی سیاسی را باور كنند آنوقت چه سرنوشت شومی درانتظارآنها وكشورشان خواهدبود.خدا عالم است.
حسن
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
۰
۰
اونوقت شما برین پولتونو بدین دولت عربستان بخوره براتون براتون كركری بخونه.
رحیمی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
۰
۰
چه غلطها!!!!!
صمد
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
۰
۰
مگر میشود با كشتاری كه در یمن براه انداخته اند عربستان باز بتواند در یمن نفوذ كند هر شهید یمنی هزاران فامیل و طایفه دارد كه ریشه امریكا و عربستان را از یمن خواهند كند
ببنام
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
۰
۰
قیافش شبیه احمقاست
خیام كرمان
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
۰
۰
به ترامپ میگویم برو مغزت را تقویت بكن نه ریاض را *

نیازمندی ها