قاسمی درباره اظهارات مقامات آنکارا:

ترکیه باید از ایران بیاموزد

سفیر ترکیه در سرزمین‌های اشغالی در اظهاراتی مضحک مدعی شد باید با بلندپروازی‌های ایران در منطقه مقابله شود.
کد خبر: ۱۰۱۲۷۳۶
یاوه‌گویی‌های مقام ترک درباره ایران و برجام

به گزارش جام جم آنلاین از العالم، کمال اوکم، سفیر ترکیه در اسرائیل در اظهاراتی مضحک مدعی شد پرونده هسته‌ای ایران برای همه نگران‌کننده است.

وی به روزنامه صهیونیستی جروزالم پست گفت: ترکیه نیز همانند اسرائیل نگران بلندپروازی‌های ایران در منطقه و ظرفیت‌های هسته‌ای این کشور است؛ اما در قیاس با تل‌آویو از استراتژی متفاوتی برای تقابل با ایران استفاده می‌کند. وی افزود آنکارا باور دارد بهترین راهکار برای آینده، محدود کردن و جلوگیری از گسترش ایران است، نه منزوی کردن این کشور.

در ادامه اظهارات مضحک سفیر ترکیه نزد رژیم صهیونیستی آمده است: «ما صدها سال است با ایران مرز مشترکی داریم که دستخوش تغییر نشده است. آن‌ها ما را رقیبی استراتژیک می‌بینند... ما این نیاز را درک کردیم که باید با آن‌ها تعامل داشته باشیم و بلندپروازی‌هایشان را کنترل کنیم.»

وی که پس از سخنرانی در دانشگاه تل‌آویو در یک جلسه پرسش و پاسخ شرکت کرده بود، مدعی شد ایران در سوریه به تدریج در حال پذیرش مسئولیت است.تصور این که ترکیه از جهان غرب فاصله می‌گیرد نادرست است.

سفیر ترکیه در خصوص غزه نیز گفت: آنکارا از ساکنان این منطقه حمایت می‌کند، نه از حماس.

ادعاهای مضحک و ضد ایرانی سفیر ترکیه در سرزمین‌های اشغالی در حالی مطرح می‌شود که هر روز اخباری از دردسرآفرینی آنکارا برای دولت‌های خاورمیانه و کشورهای اروپایی به گوش می‌رسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۸
كامران
Germany
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
۰
۰
همین چند روز پیش بود كه سفیر تركیه در ایران از ایرانیان خرده می گرفت كه چرا در مورد مسافرت به تركیه هشدار می دهند. به قول قدیمی ها: قربون برم خدارو / یك بام و دو هوا رو! انگاری بایستی مثل آن فیلسوف یونانی دیوژن با فانوس در روز روشن به دنبال حقیقت در سیاست تركیه گشت. این ها عربده كشی را با سیاست اشتباهی گرفته اند.
سمیرا
Germany
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
۰
۰
این مقامات تركیه از اردوغان گرفته تا سفارتخانه چی هایشان زبان دیپلماسی بلد نیستند. همین جوری الهی به امید تو به دیگران می پرند و بعد هم پشیمان كه شدند دوست می شوند. مگر همین تركیه نبود كه با اسراییلی ها چپ اندر قیچی شده بود و شمشیر را از رو برایشان بسته بود و دست آخر هم حالا دستشان را می بوسد؟ منتظر آن روزی هستیم كه اردوغان برای دستبوسی رهبر ایران به ایران بیاید و پشیمان نامه اش را تقدیم بكند. نكته ی دیگر این كه این مرزهایی كه این آقا می فرماید صدها سال است تغییری نكرده به خاطر دلاوری ایرانی ها بوده وگرنه كشوری كه تا مرز اتریش ادعای سرزمین داشت بغل گوشش نمی خواست ادعایی داشته باشد؟
جواد
Germany
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
آفرین سمیرا!
عادل عارفی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
وقتی كه ما مردم ایران باهم متحد نیستیم و بخاطر 2روز خوشی به كشورمون و عقاید پشت میكنیم مدام میریم تركیه،همین میشه وگرنه مثله روس ها همه متحد پشت هم بودیم و شفر به استانبول رو تحریم میكردیم اونوقت میدیدین كه اینا به دست و پامون میوفتن
نوذر
Canada
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
۰
۰
دیه نمیروم.....دیه نمیروم.....دیه نمیروم به بدروم!!!
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
۰
۰
چرا مقام های ما در مقابل تركیه انقدر منفعل هستند از چی می ترسند چرا جواب این گستاخی های تركیه رو نمی دهند
امیر
Netherlands
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
اكر توانستی كه ضرب مثل فارسی كه پدران ما و مادران ما برایمان می گفتن را متوجه شوی این رفتار ایران را هم متوجه می شود ،كه این ضرب المثل این هست ، كه از ماست كه بر ماست ما در دنیا چند تا كشور دوست داریم كه بخواهیم راجع به ترك ها هم سخت بر خورد شود توسط اقایان
همی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
۰
۰
حیف كه دولت محترم زبان بلند برای منتقدان داخلی دارد. گوششان صداهای دور را نمی شنود.

نیازمندی ها