عفو بین الملل هشدار داد

افزایش سرکوب فعالان مدنی عربستانی

سازمان عفو بین‌الملل در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهوری آمریکا به وی درباره موافقت با معامله تسلیحاتی با رژیم‌های آل سعود و آل خلیفه هشدار داد.
کد خبر: ۱۰۱۲۶۹۵
هشدار عفو بین‌الملل به ترامپ درباره فروش تسلیحات به آل‌ سعود

به گزارش جام جم آنلاین از العالم، سازمان عفو بین الملل به دولت آمریکا هشدار داد که با قرارداد فروش تسلیحات به عربستان و بحرین موافقت نکند.

در نامه سازمان عفو بین الملل خطاب به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا آمده است: فروش اسلحه به ائتلاف سعودی، بمباران مناطق یمن را تشدید، کشتار غیرنظامیان را بیشتر و نقض قوانین بین المللی را به دنبال خواهد داشت.

این سازمان افزود: خطر بزرگی در خصوص اقدام عربستان و بحرین و دیگر اعضای ائتلاف در استفاده از سلاح های جدید آمریکا برای ادامه نابودی زندگی غیرنظامیان در یمن احساس می شود و این می تواند دولت آمریکا را در جنایات جنگی یا نقض قوانین انسان دوستانه بین المللی گرفتار کند.

در همین حال، سازمان عفو بین الملل از کشف بمب های آمریکایی منفجر نشده و ترکش های آن در میان آوار خانه های یمن و دیگر اماکن غیرنظامی توسط کارشناسان این سازمان خبر داد.

به گفته این سازمان، ائتلاف سعودی علیه یمن، حمله نظامی فاجعه باری را در این کشور در اواخر مارس ۲۰۱۵ رقم زد.

گفتنی است، معامله تسلیحاتی آمریکا و عربستان سعودی به ارزش حدود ۳۰۰ میلیون دلار و محموله‌ چند میلیارد دلاری از جنگنده‎های اف-۱۶ آمریکایی برای ارسال به بحرین، در انتظار دستور ترخیص کالا و موافقت کاخ سفید است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها