دادستان کل کشور از مردم خواست که به عنوان منابع اطلاعاتی مورد وثوق دستگاه قضایی در سراسر کشور هرجایی که ملاحظه کردند به حریم حقوق عمومی اعم از رودخانه‌ها، جنگل‌ها، اراضی و منابع ملی تعدی و تجاوز صورت گرفته حتما مراتب را به دادستان‌ها اعلام کنند.
کد خبر: ۱۰۱۲۶۸۳
مردم در ایام نوروز تعدی به جنگل‌ها و اراضی را به دادستان‌ها گزارش دهند

به گزارش جام جم آنلاین، حجت الاسلام و المسلین محمدجعفر منتظری در گفت‌وگو با میزان با بیان اینکه حفظ محیط زیست وظیفه و تکلیف همه دستگاه‌ها است به اقدامات دستگاه قضا در برخورد با زمین خواری اشاره کرد و گفت: حفاظت از اراضی ملی امر و خواسته مقام معظم رهبری است که باید به آن جامه عمل بپوشانیم.

وی افزود: حفظ محیط زیست هم یک مطالبه عمومی و مورد خواست مردم است و هم قانون وظیفه و تکلیفی را در این زمینه به عهده ما گذاشته، پس وظیفه داریم گام‌های لازم را برای حفاظت از اراضی ملی برداریم.

دادستان کل کشور تصریح کرد: قوه قضاییه در حد مقدوراتی که در اختیار دارد عزمش را جزم کرده و به دنبال این است که جلوی تعرضات گرفته شود منتهی این مسئله یک مسئله فراقوه‌ ای است.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری لازمه برخورد با زمین خواری و تصرف اراضی ملی را هماهنگی دستگاه‌های ذیربط عنوان کرد و افزود: دستگاه‌ها باید هماهنگی لازم را داشته باشند و مسئولین وظیفه دارند این هماهنگی را ایجاد کنند، از سوی دیگر قوه قضائیه نیز در زمینه برخورد کوتاه نخواهد آمد.

وی از مردم خواست که به عنوان منابع اطلاعاتی مورد وثوق دستگاه قضایی در سراسر کشور هرجایی که ملاحظه کردند به حریم حقوق عمومی اعم از رودخانه‌ها، جنگل‌ها، اراضی و منابع ملی تعدی و تجاوز صورت گرفته حتما مراتب را به دادستان‌ها اعلام کنند.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: در این زمینه بخشنامه‌ای صادر و دادستان‌ها نیز مکلف شده‌اند که در ایام تعطیلات نوروزی هرجا دیدند که تجاوز به اراضی صورت گرفته با این موضوع با جدیت برخورد کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی تهرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
۰
۰
باسلام:جاده جنگلی ایزدشهر به چمستان توسط اهالی محلی بنامهای چماز كلا-ایزدشهر-دائما در حال قاچاق چوب مخصوصا شبها وروزهای تعطیل میباشند وخود بنده دهها بار به جنگلبانی شهرستان نور-چمستان وتهران واستان مازندران اطلاع داده ام ومتاسفانه هیچ ترتیب اثر قابل محسوسی دیده نشده است وجالب اینكه اهالی آنجا جنگلها را میتراشند وزمین آنجا رامتصرف میشوند وخانه میسازند وطویله احداث كرده وگاوهایشان را به جنگل میفرستند تا بچرنندواداره های برق وگاز وآب وشهرداری هم به آنها خدمات میدهند.امیدوارم دادستان محترم این مطلب را بخوانندوجنگل آنجا را نجات دهند.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها