دادستان عمومی و انقلاب استان کرمان از دستگیری سلطان جعل و کلاهبرداری در این استان خبر داد و گفت: این فرد با ادعای داشتن سمت بسیار مهم در نهادهای نظامی و امنیتی و حکومتی به طعمه های خود نزدیک شده و در مدت زمان کوتاهی کارت پایان خدمت و گواهی پایان دوره آموزشی برای آنان صادر می کرد.
کد خبر: ۱۰۱۲۳۶۳
سلطان جعل و کلاهبرداری استان کرمان دستگیر شد

به گزارش جام جم آنلاین، دادخدا سالاری در گفت و گو با میزان با اعلام این خبر اظهار کرد: در پی وصول گزارشاتی به دادسرای کرمان مبنی بر فعالیت یک باند حرفه ای در زمینه صدور کارت پایان خدمت در کشور، مقابله با این باند در دستور کار بازپرس ویژه شعبه سوم دادسرای عمومی و انقلاب کرمان و شعبه ویژه مقابله با جعل و کلاهبرداری و مامورین ویژه پیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: در مراحل تحقیقات ابتدایی مشخص شد که این باند در چندین استان از جمله در استان های هرمزگان، اصفهان، یزد، استان مرکزی، فارس، تهران، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و کرمان فعالیت داشته و با اخذ مبالغ کلانی از مشمولان به آنان کارت پایان خدمت جعلی تحویل داده اند.

دادستان کرمان اضافه کرد: رئیس این باند با ادعای داشتن سمت بسیار مهم در نهادهای نظامی و امنیتی و حکومتی به طعمه های خود نزدیک شده و با بیان اینکه می تواند در مدت زمان کوتاهی کارت پایان خدمت و گواهی پایان دوره آموزشی برای آنان صادر کند مدارک لازم را به همراه پیش پرداخت وجه از آنان اخذ و بعد از مدتی با جعل کارت پایان خدمت توسط سایر همدستان کارت مجعول را به افراد تحویل و مبالغ کلانی را از آنان دریافت کرده اند.

سالاری ادامه داد: اعضای این باند در ارتکاب جعل و صدور پایان خدمت از چنان مهارتی برخوردار بودند که تشخیص جعلی بودن کارتهای صادره حتی در مواردی برای نیروهای نظامی و انتظامی و اداری سخت و در مواردی غیر قابل تشخیص بوده است.

وی همچنین گفت: اعضای این باند کلاهبرداری تنها به جعل کارت پایان خدمت اکتفا ننموده و از روشهای متقلبانه دیگری از قبیل ادعای داشتن سمت در نهادهای حکومتی و دولتی و حل مشکلات متقاضیان از این افراد مبالغ کلانی را جهت حل مشکلات اداری آنان کلاهبرداری کرده اند و میلیاردها ریال اموال از این طریق تحصیل کرده اند و همچنین مشخص شده است قریب صد مورد کارت پایان خدمت جعلی توسط این باند به افراد مختلف تحویل شده است.

سالاری اضافه کرد: رئیس این باند در بازداشت بسر می برد و تحقیقات در این زمینه در بازپرسی و پلیس آگاهی استان کرمان بصورت ویژه در حال انجام است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ابراهیم
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
۰
۰
مثل اینكه در كشور ایران ما در هر زمینه ای شاه و سلطان داریم مثلا" در مازندران یك مشت اراذل و اوباش به خود لقب شاه مازتدران داده اند امروز هم می خوانیم كه در كرمان سلطان جعل ظهور كرده است بنظر من اگر اینطور پیشرفت كنیم عن قریب اسم شاه دزد ، سلطان زورگیر و ... به گروهایی اطلاق خواهد شد. خدا را شكر كه لااقل در اینموردها عقب نمانده ایم.

نیازمندی ها