«پرهیز از خطر، آرامش در سفر» این شعاری است که امسال انتخاب شده تا به مسافران نوروزی یاد آ‌وری کند برای داشتن سفری ایمن باید از خطر دور شوند تا سفری همراه با آرامش را تجربه کنند.
کد خبر: ۱۰۱۲۲۸۹
پرهیز از خطر، آرامش در سفر

تلاش ماموران پلیس و دیگر سازمان‌ها و نهادهایی که بسیج شده اند تا مسافران نوروزی به سلامت به مقصد برسند نیز چیزی نیست جز فراهم شدن شرایط مناسب برای مسافرت.

شهروندان بهتر است توجه داشته باشند که تلاش پلیس همواره بر این است شرایطی را ایجاد کند که در آن به نشاط مردم در طول تعطیلات نوروزی آسیبی نرسد،چراکه آنها باید نهایت استفاده را از این فرصت ببرند،اما برای داشتن نوروزی بانشاط باید به قوانین احترام گذاشت تا خطر کمتری مسافران را تهدید کند.

با توجه به این‌که حجم سفرهای نوروزی بالاست و دراین مدت بسیاری از خانواده ها دست کم یک بار به سفر می روند، مسافران نوروزی باید پیش از سفر برنامه ریزی مناسبی داشته باشند،یعنی بدانند در طول سفر به چه چیزهایی نیاز دارند،کجا قرار است برای استراحت توقف کنند یا ناهار بخورند.

در واقع مسافران باید مسیر را قسمتی از سفر بدانند و برای رسیدن به مقصد عجله نداشته باشند.‌ به همین دلیل پلیس همیشه به شهروندان در چنین روزهایی توصیه می‌کند همان طور که در حال آماده شدن برای پیشواز بهار هستند برای تجربه سفرهای پربار نیز تلاش کنند،زیرا سفر فقط طی کردن فاصله دو شهر نیست و باید از ابتدا تا انتهای سفر برنامه داشت.‌

یکی دیگر از نکته های اصلی که مسافران باید به آن توجه کنند، مطمئن شدن از سلامت فنی وسیله نقلیه است. افزون براین با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی دست کم مسافران نوروزی باید تجهیزات زمستانی نیز به همراه داشته باشند، زنجیرچرخ، لباس گرم و تعدادی کنسرو می تواند در شرایط نامناسب گره گشا باشد‌.

بررسی سوانح ترافیکی سال های گذشته از این حکایت دارد که حدود 37 درصد سوانح ترافیکی در جاده ها از نوع واژگونی بوده است،اما سال گذشته این آمار رشد داشت و به حدود 43 درصد رسید. علت افزایش آن نیز چیزی نبود جز این‌که رانندگان به شرایط جوی و لغزنده بودن جاده ها کمتر توجه کردند. البته ‌توجه نکردن به جلو را نیز باید از علل اصلی این واژگونی ها به حساب آورد.

بنابراین باید به مسافران عزیز توصیه کرد با «پرهیز از خطر و آرامش در سفر» سال جدید را با سفری ایمن و خاطره انگیز آغاز کنند.

سردار دکتر موسی امیری - جانشین رئیس پلیس راهور ناجا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها