رییس انجمن انبوه سازان مسکن تهران در گفتگو با جام جم آنلاین :

خانه های خالی نشانه عرضه بیشتر از نیاز نیست/ انتقاد از ساخت و سازهای بی رویه

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران در گفت و گو با جام جم آنلاین:

تعداد خانه های خالی از سکنه حدود 60 درصد کاهش یافت

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: تعداد خانه های خالی از سکنه در تهران از 450 هزار خانه از ابتدای سال 95 به 270 هزار واحد درپایان سال کاهش یافت که حدود 60 درصد کاهش نشان می دهد.
کد خبر: ۱۰۱۲۰۲۴
تعداد خانه های خالی از سکنه حدود 60 درصد کاهش یافت

حسام عقبایی در گفت وگو با جام جم آنلاین افزود: در ابتدای سال جاری حدود ۴۵۰ هزار خانه خالی از سکنه در استان تهران و حدود ۹۰۰ هزار واحد مسکونی خالی در کشور داشتیم که در حال حاضر تعداد خانه های خالی در شهر تهران به ۲۷۰ هزار واحد و در سطح کشور به ۶۳۰ هزار واحد رسیده است.

وی اظهار امیدواری کرد؛ هر چه زودتر با روند صعودی معاملات ، این خانه ها نیز به چرخه معاملات مسکن وارد شوند و بتوانیم تعادل را در بازار عرضه مسکن فراهم کنیم.

عقبایی افزود: قیمت مسکن با توجه به اینکه در کدام نقطه از شهر واقع شده باشد، متفاوت است؛ به طوری که قیمت خانه در قالب تعاونی ها و مسکن مهر بهای کمتری دارد و بخشی از خانه ها و واحدهای لوکس در شمال تهران از قیمت های بالایی برخوردار است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران تصریح کرد: قیمت واحدهای مسکونی با شاخص های تعیین قیمت مسکن در بازار متفاوت است و نمی توان قیمت مسکن را با عواملی مانند قیمت لوازم ساختمانی و یا بالا رفتن نرخ ارز قیاس کرد؛ اصلی ترین عوامل تاثیرگذار در بازار مسکن مساله جو روانی و ورود سرمایه‌های سرگردان به کشور است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
hajiagha
Canada
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
۰
۰
شما قاطی دارید در اداره مدیریت كشور

نیازمندی ها