• 0 0
  • 0

استارت آپ ویکند چیست؟

سه شنبه 24 اسفند 1395 ساعت 12:19
استارت آپ ویکند (اردو استارتاپ) یک رویداد جهانی در زمینه کارآفرینی است که در سه روز پایانی هفته بر‌گزار می‌شود.

استارتاپی‌ها ۵۴ ساعت وقت دارند تا ایده‌های‌شان را مطرح کنند، گروه تشکیل دهند و یک نمونه کوچک از ایده‌شان را اجرایی کنند. استارتاپ ویکند چند سالی است با توجه به استقبال فعالان عرصه کارآفرینی در ایران، پایش به محافل جوان و فعال باز شده است.

در این رویداد شرکت کنندگان پرانگیزه ای شامل برنامه نویسان، مدیران تجاری، عاشقان استارتاپ، بازاریاب ها و طراحان گرافیک گرد هم می آیند تا طی 54 ساعت ایده هایشان را مطرح کنند، گروه تشکیل بدهند و هر گروه ایده ای را اجرا کند. در این رویداد هریک از شرکت کنندگان ایده پرداز فرصت دارند تا ایده خود را در مدت زمان 3 دقیقه ارائه نمایند.

در پایان روز نخست (چهارشنبه) ایده های ارائه شده توسط سایر شرکت کنندگان داوری شده و 10 ایده برتر از روی تخصص های مختلف شرکت کنندگان: کسب و کار و بازاریابی – گرافیست – توسعه دهنده گان وب و متخصصین نرم افزار، مبادرت به تیم سازی می کنند و پس از 54 ساعت مبارزه در روز اختتامیه (جمعه) ایده های مختلف توسط داوران و سرمایه گذاران مورد ارزیابی قرار گرفته و به سه ایده برتر و تیم های منتخب، حمایت های مالی در راستای اجرای کسب و کار ارائه خواهد شد.

از دیگر برنامه های رویداد، کارگاه آشنایی با بوم مدل کسب و کار (Business Model Canvas) و مسابقه ایده پردازی استارتاپی، نحوه ارائه ایده، توسعه محصول، مشتری یابی ونحوه تولید محصول اولیه و حداقلی است.

در استارت آپ ویکند افراد ایده‌های خود را مطرح می‌کنند و از بین ایده‌های مطرح شده بهترین آنها با رأی حاضران انتخاب می‌شوند.

صاحبان ایده‌های انتخاب شده شروع به تشکیل تیم و جذب تخصص‌های مورد نیاز برای پیشبرد ایده می‌کنند و بعد از تشکیل گروه‌ها روز اول به پایان می‌رسد. در روز دوم گروه‌ها از اول صبح در مکانی که برایشان تدارک دیده شده حاضر شده و با امکاناتی که در اختیار دارند شروع به اجرایی کردن ایده‌ خود می‌کنند.

در این بین افرادی به عنوان مربی که در زمینه‌های مختلف دارای تخصص هستند و یا سابقه ایجاد استارت‌آپ را دارند گروه‌ها را در راستای اجرایی کردن ایده‌هایشان راهنمایی و کمک می‌کنند، با این اوصاف روز دوم کاملاً به اجرایی کردن استارت‌آپ سپری شده و در این بین ممکن است کارگاه‌های آموزشی کوتاه مدت هم برگزار شود.

با آغاز روز سوم باز گروه‌ها دور هم جمع شده و آخرین تلاش‌ها را در راستای تولید نمونه اولیه محصول شان انجام می‌دهند و آماده ارائه آن در حضور داوران می‌شوند.

عصر روز سوم زمان بررسی ایده‌ها و محصول اولیه حاصل از آن ایده است، به طوری که گروه‌ها با ارائه توضیحات در زمینه توجیه اقتصادی طرح، ارزشی که ارائه می‌دهد و افرادی که به عنوان مصرف‌کنندگان نهایی در نظر گرفته شده‌اند و… از طرح خود دفاع می‌کنند.

در نهایت سه تیم برتر با رأی نهایی داوران انتخاب می‌شوند. برنده واقعی این رویداد گروه‌هایی هستند که تیم تشکیل شده خود را بعد از رویداد حفظ کرده و با تجربیاتی که به دست آورده‌اند استارت‌آپ خود را تبدیل به یک شرکت سودآور کنند.

این رویداد با هدف گسترش فرهنگ کارآفرینی، ترویج مهارت های کارآفرینانه، کمک به حل معضل اشتغال و توسعه کسب و کارای خلاق نوپا و دانش بنیان، در سه روز انتهایی هفته برگزار می شود.

به اشتراک گذاری
کد خبر : 2767081576817779575
لینک کوتاه :

ارسال نظر

  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
تصویر امنیتی :