تویوتا موتورز ژاپن در نظر دارد مطالعه برای احداث کارخانه تولید خودرو در پادشاهی عربستان سعودی را با همکاری حکومت این کشور آغاز کند.
کد خبر: ۱۰۱۱۹۴۲
تولید تویوتا در عربستان سعودی/ تروریست‌های داعش، مشتری اصلی!

به گزارش جام جم آنلاین، تویوتا موتورز ژاپن در نظر دارد مطالعه برای احداث کارخانه تولید خودرو در پادشاهی عربستان سعودی را با همکاری حکومت این کشور آغاز کند. عربستان سعودی با اندیشه اقتصاد منهای نفت تصمیم گرفته تا تولید خودرو را با همکاری ژاپن آغاز کند؛ به همین منظور روز یکشنبه در پایان دیدار پادشاه عربستان و نخست وزیر ژاپن توافقنامه ای در این زمینه بین طرفین امضا گردید.

بازار خودرو در عربستان سعودی رشد فزاینده ای را همواره تجربه می کند و شرکت ژاپنی تویوتا که خودروهایش در عربستان طرفداران زیادی دارد توانسته با در دست گرفتن 30 درصد از ظرفیت بازار عربستان ، مقام اول صادرات خودرو به این کشور را داشته باشد.

احداث این کارخانه با پشتیبانی کامل دولت ژاپن انجام خواهد شد زیرا این کشور بیش از 30 درصد نفت خود را از عربستان تامین می کند، البته با توجه به فقدان صنعت قطعه سازی در عربستان، تویوتا از قطعات تولید شده در ترکیه، مصر و ژاپن برای تولید خودرو استفاده خواهد کرد.

ایسوزو، دیگر خودروساز ژاپنی هم توانسته از سال 2012 میلادی به طور متوسط سالانه بیش از 1800 دستگاه کامیون سایز متوسط را در شهر دمام عربستان سعودی تولید نماید.

بر اساس تحقیقات مشترک دستگاه اطلاعات نظامی روسیه و شرکت تویوتا، گروه تروریستی داعش اکنون بیش از 60 هزار دستگاه از محصولات شاسی بلند تویوتا را در اختیار دارد.

براساس این گزارش 22 هزار و 500 دستگاه خودرو توسط عربستان سعودی، 32 هزار دستگاه خودرو توسط قطر، 11هزار و 650 دستگاه خودرو توسط امارات متحده عربی و چهار هزار و 500 دستگاه خودرو نیز توسط ارتش اردن و تامین مالی عربستانی ها خریداری شده است که از نوع هایلوکس و لندکروز هستند.

انتظار می رود با تاسیس این کارخانه در عربستان سعودی ، داعش ناوگان لجستیکی خود را بروزرسانی نماید!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۰
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
۰
۰
اینجا هم پراید ازداعش بدتره
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
۰
۰
خوب بجاش ما هم پراید و تیبا و 405 تولید می كنیم عمرا با تویوتا به پای ما برسن
فرقون ثاظی جادح مخثوث
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
۰
۰
كمپین نه بزرگ به تویوتا ! تویوتا نخرید !
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
۰
۰
آرزو به دلمون موند یه مطلب راجع به خودرو بنویسن، دوستان نیان در مورد پراید نظر ندن. تا میگن فلان ماشین، میان میگن عوضش ما پراید داریم.
ای ول
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۵
دقیقا؛
پول دارید برید بنز بخرید. ندارید همینو سوار شید
حقگو
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
۰
۰
صد حیف از تویوتا كه دست آل سعود كافر به آن خواهد خورد ! !
نوذر
Canada
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
۰
۰
ژاپنیها خیلی اشتباه میكنند كه در ایران كارخانه نمی زنند.
یه ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۵
عزیز جان نمیذارن كه بزنن
اونوقت پراید باد میكنه ناجور
منها
Spain
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
۰
۰
در این كه ایرانخودرو و سایپا رفتار درستی با ما ایرانیها ندارند شكی نیست آنها هزینه بریز و بپاش و عدم مدیریتشون رو روی قیمت خودرو با ما حساب میكنن. ولی نهایت توان ما تولید پراید و پژو نیست اگر مدیریت دولتی این كارخانه ها اصلاح شود با تفكر و اراده ایرانی میتوان بهترین خودرو ها رو تولید كرد
مرفه با درد!!!!
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
۰
۰
هم وطن احتیاجی به كمپین نیست در جامعه امروزی بطور خودكار كمپین نه تشكیل میشه بخاطر نداشتن توان مالی كمپین نه به ماهی سفید -كمپین نه به برنج ایرانی -كمپین نه به گوشت قرمز و چیزای دیگه
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها