رئیس‌جمهور سوریه با بیان اینکه اروپایی از تروریسم در سوریه حمایت می‌کنند گفت: ایران در مبارزه با تروریسم از سوریه حمایت می‌کند.
کد خبر: ۱۰۱۱۶۸۱
اسد: تنها نقش اروپا در سوریه، حمایت از تروریسم است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه در گفتگو با رسانه‌های اروپایی گفت که آزادسازی حلب و تدمر و بسیاری از مناطق دیگر، دلیلی آشکار بر پیروزی روسیه و ارتش سوریه در نبرد علیه تروریست‌ها است.

وی افزود: اسرائیل مستقیما از تروریست‌ها حمایت می‌کند و این حمایت‌ها به صورت لجستیکی یا از طریق حملات هوایی مستقیم به مواضع ارتش سوریه در مناطق مرزی صورت می‌گیرد.

اسد تاکید کرد که ایران در عرصه مبارزه با تروریسم و در عرصه‌های سیاسی از سوریه حمایت می‌کند.

رئیس‌جمهور سوریه تاکید کرد که تنها نقش اروپا در سوریه، حمایت از تروریست‌ها است، آن‌ها از هیچ روند سیاسی در سوریه حمایت نکردند. اروپایی فقط ادعای حمایت از روند سیاسی را دارند، اما در حقیقت به روند سیاسی پایبند نیستند.

اسد افزود: سؤالی که می‌خواهم از مسئولان اروپایی بپرسم این است که چه کسانی از تروریست‌ها حمایت می‌کنند؟

رئیس‌جمهور سوریه گفت: تا زمانی که تروریست‌ها در هر منطقه‌ای در سوریه باشند، همه شهروندان سوری در معرض خطر هستند.

وی گفت: اروپایی‌ها همچنان تروریست‌هایی که از آن‌ها حمایت می‌کنند را، معتدل می‌خوانند و این در حالی است که خود می‌دانند که این صرفا یک توهم است.

اسد در ادامه افزود: هیچ فرد مسلح میانه‌رویی در سوریه وجود ندارد، بلکه همه آن‌ها تند رو هستند. نمی‌توان گفت که تروریست یا فرد مسلح میانه‌رویی وجود دارد، و این اصطلاح اصلا درست نیست.

وی اظهار داشت: برخی از کشورهای عضو شورای امنیت تلاش کردند که از سازمان ملل متحد برای اجرای برنامه‌های سیاسی خود و براندازی دولت‌ها سوء استفاده کنند.

اسد خاطرنشان کرد که سیاست‌های روسیه در تعامل با سوریه مبتنی بر احترام به حاکمیت سوریه و اخلاق‌مداری است. هیچگونه سیاست‌های استعماری از سوی روسیه در سوریه دنبال نمی‌شود، بلکه روابط دو کشور به بیش از 6 دهه بر می‌کردد و همیشه و در همه شرایط اینگونه بوده است.

اسد روز گذشته با یک هیئت پارلمانی به ریاست خاویر کوسو، نایب رئیس کمیتۀ روابط خارجی پارلمان اروپا، دیدار کرد.

در این نشست طرفین دربارۀ آخرین تحولات سوریه، سیاست‌های اتحادیۀ اروپا در قبال بحران این کشور و افق دست‌یابی به راه‌حل‌های مناسب برای برون‌رفت از این بحران بحث و تبادل‌نظر کردند.

رئیس‌جمهور سوریه در این دیدار تأکید کرد عدم واقع‌گرایی و دروغ‌پراکنی اغلب رسانه‌های غربی در طول این بحران باعث شده است تا مقام‌های پارلمانی اروپا به سوریه سفر کرده و خودشان واقعیت را به مردم منتقل کنند.

وی افزود که سیاست‌های اشتباه دولتمردان غربی در قبال سوریه و منطقه مبنی بر حمایت آنان از افراط‌گرایی و تروریسم و نیز اعمال تحریم‌های اقتصادی بر مردم منطقه، رشد تروریسم و گسترش ورود پناهندگان را به اروپا در پی داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها