معاون طرح‌های آماری مرکز آمار خبر داد:

اعلام نتایج سرشماری نفوس و مسکن 95 تا پایان بهمن

کل جمعیت کشور در سال ١٣٩٥ به ٧٩ میلیون و ٩٢٦ هزار و ٢٧٠ رسید که نسبت به سال ١٣٩٠ نزدیک به ٤ میلیون و ٧٧٦ هزار نفر افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۰۱۱۶۲۰
جمعیت ایران اعلام شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، امید علی پارسا - رئیس مرکز آمار ایران - در نشست خبری اعلام نتایج کلی سرشماری نفوس و مسکن سال ١٣٩٥ که امروز ٢٣ اسفند برگزار شد، اظهار کرد: کل جمعیت کشور در سال ١٣٩٥ به ٧٩ میلیون و ٩٢٦ هزار و ٢٧٠ رسید که نسبت به سال ١٣٩٠ نزدیک به ٤ میلیون و ٧٧٦ هزار نفر افزایش یافته است.

وی افزود: همچنین تعداد خانوار ایرانی در سال ١٣٩٥ به ٢٤ میلیون و ١٩٦ هزار و ٣٥ رسیده است که نسبت به سال ١٣٩٠، ٣ میلیون خانوار افزایش یافته است.

پارسا همچنین بیان کرد: طبق اطلاعات آخرین سرشماری تعداد خانوار شهری در سال ١٣٩٥ معادل ١٨ میلیون و ١٢٥ هزار خانوار بوده که نسبت به سال ١٣٩٠ به اندازه دو میلیون و ٦٩٨ هزار و ٦٤٠ خانوار افزایش یافته است.

همچنین به گفته پارسا بعد خانوار در سال ۱۳۹۰ معادل ۳.۵ درصد بود که با کاهش ۰.۲- درصدی در سال ۱۳۹۵ به ۳.۱۸۰ رسید. بعد خانوار شهری نیز در سال ۱۳۹۰ ، ۳.۵ درصد بوده است که با ۰.۲- درصدی در سال ۱۳۹۵ به ۳.۳ درصد رسیده است. بعد خانوار روستایی در سال ۱۳۹۰، ۳.۷ درصد بود که با تغییراتی معادل ۰.۳ درصد به ۳.۴ درصد رسیده است.

به گفته رئیس مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، ۴۰ میلیون و ۴۹۸ هزار و ۴۴۲ مرد در کشور زندگی کرده‌اند که دو میلیون و ۵۹۲ هزار و ۷۷۳ نفر نسبت به سال ۱۳۹۰ افزایش یافته است. تعداد زنان در سال ۱۳۹۵ معادل ۳۹ میلیون و ۴۲۷ هزار و ۸۲۸ نفر بوده‌اند که نسبت به سال ۱۳۹۰، ۲ میلیون و ۱۸۳ هزار و ۸۲۸ نفر افزایش یافته‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۶
م.ا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
۰
۰
خوب خداروشكر ثابت شد كه تعداد آقایون بیشتر از خانمهاست. قابل توجه عزیزانی كه اعتقاد داشتن بی شوهری بی داد می كنه!!!!
عمو نوروز
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
آره تعداد آقایون بیشتره، ولی آیا دختر خانم ها با پیرمرد های 70 ساله ازدواج میكنن؟؟!!! بی شوهری تو رده سنی جوان محسوب میشههههههه
رها
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
۰
۰
جمعیت اعلام شده رو بعلاوه یك كنید لطفا. آخه روزی كه اومدن سرشماری من با بابام دعوام شده بود منو اعلام نكرد.
سروش
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
عجب
ننه بالقیس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
جیز بشی الهی !!
مترونوم فورگ داراب
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
۰
۰
هوای عید می آید چه تنپوشی !
و كفشی را كه می پوشم كمی تنگ است...
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها