پس‌از ۱۳ ساعت چانه‌زنی مداوم

پایه حقوق کارگران ۹۳۰ هزار تومان شد

نماینده کارگران در شورای عالی کار در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین:

نظر دولت افزایش 10 درصدی حداقل دستمزد سال آینده کارگران است/ جلسه دیروز بی نتیجه ماند

نماینده کارگران در شورای عالی کار، گفت: نظر دولت برای افزایش حداقل دستمزد سال آینده 10 درصد است که چند درصدی بالاتر از نرخ تورم است.
کد خبر: ۱۰۱۱۵۱۸
نظر دولت افزایش 10 درصدی حداقل دستمزد سال آینده کارگران است/ جلسه دیروز بی نتیجه ماند

علی خدایی در گفت و گو با خبرنگار جام جم آنلاین درباره آخرین نتایج جلسه شورای عالی کار که بعد از ظهر روز گذشته برگزار شد، گفت: در جلسه روز گذشته توافقی روی رقم افزایش حداقل دستمزد حاصل نشد و بحث ها در جلسه بعد از ظهر روز سه شنبه ادامه خواهد یافت.

وی در پاسخ به این پرسش که نظر دولت برای افزایش حداقل دستمزدها روی چه رقمی است، گفت: دولت نرخ تورم را 7 درصد اعلام می کند و نظرش برروی افزایش 10 درصدی حداقل دستمزدهاست، اما نظر ما همانطور که قبلا هم اعلام کرده ایم تابعی از سبد هزینه معیشت است.

خدایی رقم هزینه سبد معیشت خانوارکارگری را که در ستاد مزد مورد تواقق قرار گرفت رقم دو میلیون 489 هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به شرایط اقتصادی می دانیم که تعیین این رقم به عنوان حداقل دستمزد در سال آینده سخت است، اما معتقدیم اگر می خواهد افزایشی صورت گیرد باید مبنا حداقل سبد هزینه معیشت باشد، یعنی اگر قرار است 10 درصد به دستمزد های سال آینده افزوده شود نباید حداقل دستمزد امسال که 812 هزار تومان بود مبنا قرار گیرد و 81 هزارتومان به حداقل دستمزد اضافه شود و معتقدیم که باید 10 درصد رقم سبد هزینه معیشت که 2 میلیون و 489 هزار تومان محاسبه شود و 289 هزار تومان به حداقل دستمزد اضافه شود.

نماینده کارگران در شورای عالی کار اظهار داشت: یعنی اگر بخواهیم فقط با تکیه بر نرخ تورم دستمزدها را تعیین کنیم، قطعا فاصله مزد کارگران از هزینه ها را افزایش می دهیم، در نتیجه اولین هدف ما توقف این روند است و امیدوارم با گروه های کارفرمایی و دولت وارد توافقی شویم که طی چند سال این فاصله را جبران کنیم.

سیما رادمنش-جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۷
ایران
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
۰
۰
من موندم دولت چجوری به عدد 7 تو تورم رسیده و 3.5 سال پیش چطور تورم 40 خود را اعمال نكرد.
تكبیر آخرشم حداقل حقوق میشه 900 و خورده ای این خط اینم نشون جلسه بازی هم همچنان ادامه دارد.
میثم
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
۰
۰
لعنت الله علی القوم الظالمین.خدایا بدادمون برس .جام جم پخش كن لطفا.
عظیم جان
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
۰
۰
زحمت این ده درصد نمی خواد بكشید به اونهایی كه حقوقهای نجومی گرفتند اضافه كنید
لیلا
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
۰
۰
ای واگذارتون به خدا ای خداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا كجاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااایی داد از دل مظلوم بستانیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی
محسن
Spain
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
۰
۰
این همه جلسه و وقت تلف كردن برای همین .این كه از روز اول مسلم و مشخص بود بابا خودتونو اینقدر زحمت ندید ما راضی نیستیم.
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
۰
۰
آقایان باصطلاح نماینده كارگران لطفاً اگر نماینده كارگران هستید با نظر دولت موافقت نكنید و اگر مجبورتان می كنند به كارگران بگویید و اگر وجدان دارید این مصوبه را امضا نكنید و خودتان را كنار بكشید ...
یك حمال
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
چندسال پیش این اتفاق افتاد وامضاء نكردند شما فكر میكنید برایه اونا مهمه بعدش هم صورتجلسه ابلاغ واجراشد وآب از آب هم تكون نخورد.اگر اونا امضاء نكنند من وشما جرات داریم بریم جلویه وزارت كار و ازابلاغ آن جلوگیری كنیم .بزرگترین وبی عرضه ترین تشكل ُتشكلهای كارگریه .سایرین مانند پرستاران و............تعدادشون یك هزارم كارگران نیست ولی نمایندگان با همتی دارند و پرستاران هم همیشه پشت نمایندگانشان هستند.
حسین
United States
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
۰
۰
دیگه این چونه زدن نمیخواد كه
برا كارمندا بدون چونه زدن 10 درصده
ممنون ازاینكه این همه به فكر مایین
كارگر
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
۰
۰
ان كس دندان دهد نان هم دهد
رحیمی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
۰
۰
اون چیزی كه پیداست نماینده كارگر موفق نمیشه و همیشه برد با دولت و كارفرما است.
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
۰
۰
با سلام ،اگه فقط برا هر نفر یك وعده غذایی 5 هزار تومان در نظر بگیریم ، صرف نظر از مسكن وپوشاك ، روزی 15 هزار تومان فقط هزینه خوراك یك فرد است. برای یك خانواده سه نفره میشود روزی 45 هزار تومان ، یعنی ماهی 1،350،000 تومان (فقط برا زنده ماندن) -كدام كارشناس حداقل دستمزد رو هشتصد هزار تومان تعیین كرده !
عظیم جان
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
۰
۰
همان طوری كه استارت كه استارت سهام عدالت زدید برای انتخابات خواهشن افزایش حقوق گارگران راداشته باشید برای تبلیغاتتان همین كارگران خیلی
حقی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
۰
۰
آنها اگر منصف و واقعگرا و........بودند كارگران این وضع و حال روز را نداشتند
انشاءا...خداوند متعال آنچنان چرخ روزگار را بچرخاند كه خودشان روزی كارگری كنند و كارگر شوند تا بفهمند شرمنده خانواده و سفره و معاش و... یعنی چه!!!!!!
مهستی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
۰
۰
ترا به شرف مادرتان، مگر گوجه 4000 تومان و گوشت 40000 هزارتومان و برنج 70000 تومان و... نیست
پس چطور تورم 7 درصد است
محمد رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
۰
۰
با سلام ناتوانی دولت در برنامه ریزی اقتصادی و حمایت از كسب وكار و بنگاه های تولیدی و حمایت نكردن دولت از كارفرما ها و دیگر مسایل جاری كشوری ، به گونه ای رقم خورده است كه كارگران به زیر خط فقر رسیده اند كه تاثیر قابل توجهی در امر ازدواج های جوانان و آمار طلاق هم دارد
نداشتن برنامه ... حرفهای تكراری ..... اختلافات فاحش حقوقی در یك محیط كار .......اصلا قابل توجیه نمیباشد ..... چند ماه گذشته 65 درصد افزایش حقوق كارمندان ...... در قبال كاهش رفاهیت كارمندان ... جو خیلی بدی در كشور رقم خورده است ..... من فكر میكنم اگر یك تیم خارجی در حوزه سیاستهای اقتصادی دور از اسلامی برای كشور برنامه ریزی كنند بهتر است .... ادامه دارد
یك دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
۰
۰
تا بود چنین بود. خواستم چیزی ننویسم ولی نمیشه، من خموشم ولی آن .... تاریخ قضاوت خواهد كرد، 4چیز باعث از بین رفتن یك جامعه میشه ، كه ما .... . این قشر امتحان خود رادر صحنه های مختلف ازمود ولی این جواب تشكراز این اقشار مظلوم نیست دوست عزیزو مسوول محترم،واقعا چگونه سر می گذاری وصبح میكنی ، اگر دو ركعت نماز می خوانی كمی تفحص كن و گناه خود را بیشتر نكن چون این خدمت نیست ، كمی به شهدا و عزیزانی كه جان خود را گذاشته اند وبرای من وتو ازخاك و .... دفاع كرده اندفكر كن، این چند صبا خواهد گذشت و بعد تو مانی و... .
محمدعلی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
۰
۰
این رانمی گفتن هم خودمون میدونستیم اخرش اینكه فشار كارفرمایان بر اصراركارگران اولویت دارد. هرسال همین آش وهمین كاسه، بایدگفت هر سال دریغ ازپارسال

نیازمندی ها