گرد و خاک تا ظهر فردا مهمان‌ خوزستان و بوشهر

آسمان تهران فردا بارانی است

‌از بعدازظهر امروز یکشنبه تا ظهر دوشنبه با وزش باد شدید در شمال شرق عربستان، جنوب عراق و کویت، پیش‌بینی می‌شود خیزش گردوخاک در منطقه و در استان‌های خوزستان و بوشهر رخ دهد.
کد خبر: ۱۰۱۱۳۹۶
آسمان تهران فردا بارانی است

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها، به سبب استقرار سامانه‌ای روی دریای مدیترانه و ارسال امواج ناشی از آن به سمت کشور در چند روز آینده به تناوب بخش‌هایی از کشور تحت تأثیر این سامانه قرار خواهد گرفت.

روز دوشنبه موج بارشی دیگری نیمه غربی به تدریج نواحی مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز و سپس سواحل غربی و مرکزی خزر را تحت تأثیر قرار خواهد داد و سبب رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد در برخی از این مناطق خواهد شد.

شدت بارش‌ها روز دوشنبه در استان‌های لرستان، کرمانشاه، کردستان، شمال ایلام، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی و همدان است.

روز سه‌شنبه از فعالیت‌ سامانه بارشی از مناطق یاد شده کاسته شده و بارش به شمال شرق کشور کشیده می‌شود.

‌روز دوشنبه وزش باد و گردوخاک در مرزهای غربی و جنوب غرب کشور و روز سه‌شنبه در جنوب شرق و برخی مناطق شرق کشور دور از انتظار نیست.

‌با توجه به موارد ذکر شده، روز دوشنبه 23 اسفند‌ بارش باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد و در ارتفاعات بارش برف در کردستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، زنجان، همدان، غرب و جنوب آذربایجان غربی پیش‌بینی می‌شود. در این روز همچنین ‌بارش باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد و آبگرفتگی معابر در کرمانشاه، شمال و شرق خوزستان، مرکزی‌، کهگیلویه و بویراحمد و شمال ایلام پیش‌بینی می‌شود.

همچنین روز سه‌شنبه 24 اسفند‌ بارش برف و باران در خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود. بارش برف در مناطق کوهستانی یاد شده موجب لغزندگی جاده‌ها خواهد شد. از این رو توصیه می شود جهت جلوگیری از اختلال در ترافیک جاده‌ای و خسارت‌های احتمالی، تمهیدات لازم بکار گرفته شود.

‌از بعدازظهر امروز یکشنبه تا ظهر دوشنبه با وزش باد شدید در شمال شرق عربستان، جنوب عراق و کویت، پیش‌بینی می‌شود خیزش گردوخاک در منطقه و در استان خوزستان و بوشهر رخ دهد.

آسمان تهران فردا کمی ابری در بعدازظهر ابری، اوایل شب بارش باران، گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود که روز سه‌شنبه این شرایط حاکم است و به تدریج کاهش ابر و وزش باد را در آسمان تهران خواهیم داشت. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 16 و 7 درجه خواهد بود.

روز آینده همدان با کمینه دمای 2 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای 31 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز 19 اسفند امسال 136.4 میلی‌متر بود.

بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 152.6 میلی‌متر بود بنابراین بارش سال جاری 99.4 درصد بارش سال گذشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها