عضو هیأت مؤسس«جمنا» با بیان اینکه بین نامزدها توافق شده، در صورت اجماع سازی بر سر یک کاندیدای واحد به نفع وی کناره گیری نمایند ،تصریح کرد: روال بر این شد، کسی بطور مستقل در انتخابات ورود نکند. البته بخاطر ملاحظاتی بنا داریم به این زودی از اعلام گزینه نهایی پرهیز کنیم.
کد خبر: ۱۰۱۱۲۷۷
کناره‌گیری دیگر نامزدها با ورود گزینه واحد/انتخابات شوراها در اولویت ما نیست

«رضا روستا آزاد» در گفتگو با جام جم آنلاین در پاسخ به این پرسش که آیا 17 فروردین برای معرفی 5 نامزد نهایی و نیز جمع بندی برای گزینه واحد کمی دیر نیست، گفت: طبق مصوبه جبهه مردمی در همین زمان مقرر، اجازه‌ای از مجمع ملی می‌گیریم تا خود شورای مرکزی از میان 5 نفر، نامزد نهایی را انتخاب کند. حال این زمان می‌تواند یک هفته یا دو هفته بعد از تاریخ مذکور باشد.

روستا آزاد با حساس خواندن انتخابات ریاست جمهوری ایران تصریح کرد: کل دنیا از قدرتهای محلی منطقه گرفته تا قدرتهای فرامنطقه‌ای، توجه خاصی به نتیجه انتخابات ما داشته و برای تاثیر گذاری بر انتخابات ما برنامه‌هایی در دست دارند.

وی افزود: از این رو باید ساز و کارهایی اتخاذ کرد. مثلا ورود در صحنه را قدری به تعویق انداخت و خیلی نباید با دست باز کار کرد تا برنامه‌های احتمالی محقق نگردد. البته قبول دارم شاید قدری دیر شده باشد، لیکن هر کاری هزینه داشته و تقدم و تأخر در اعلام اسامی محاسن و معایب خود را دارد.

عضو هیأت مؤسس جمنا در جواب این پرسش که در لیست 14 نفره کاندیداهای حائز اکثریت آرا، افرادی همچون «فتاح» به طور رسمی اعلام انصراف کرده‌اند، دلیل اینکه جبهه مردمی مجددا این نفرات را در لیست قرارداده، چیست؟ بیان داشت: در عالم سیاست شاهد بودیم که خیلی‌ها انصراف می‌دهند اما در میانه راه احساس تکلیف کرده و نظرشان تغییر می‌کند. در واقع اینطور عنوان می کنند، کسانی به آنها مراجعه کرده و اصرار دارند در صحنه حضور داشته باشند. لذا طی یک مانور سیاسی اعلام می‌دارند بخاطر فشار دوستان مجبور شدیم خود را در معرض رأی مردم قرار دهیم که این امر در همه طیف‌ها دیده شده است.

وی خاطر نشان کرد: جمنا وظیفه دارد شخصیت‌ها را مطابق با شاخص‌های خود و دیگاه مردم ارزیابی کرده و فرد شایسته را به مردم معرفی کند. حال اینکه نامزد در چه لحظه‌ای وارد صحنه شود به جریان ما ربطی ندارد.

روستا آزاد در پاسخ به این پرسش که با توجه به ظرفیت خوبی که از جمنا در کشور ایجاد شده آیا این جریان تنها در انتخابات ریاست جمهوری ورود می‌کند یا برنامه‌ای برای انتخابات شوراها نیز دارد؟ گفت: در حال حاضر در محله‌ها، شهرها و استان‌های کشور تشکل‌هایی شکل گرفته که دارای خاستگاه اجتماعی در مناطق خود هستند. لذا قاعدتا تشکل‌های مدیریتی که در شهرها بوجود آمده ظرفیت تاثیرگذاری در بحث شوراها را خواهد داشت.

وی در ادامه "جمنا" را منبعث از این حرکت اجتماعی بشمار آورد و افزود: در شرایط کنونی، انتخابات ریاست جمهوری دغدغه اصلی شورای مرکزی محسوب می‌شود.

عضو هیأت مؤسس جمنا در خصوص آمادگی نامزدها برای کناره گیری‌ در صورت به اجماع رسیدن حزب به یک شخص واحد بعنوان نامزد نهایی اظهار داشت: روال کار ما نیز چنین بود و نامزدها بر سر این موضوع در قالب توافقی به جمع بندی رسیده‌اند. البته بنده در بطن این موضوع نیستم ولی تا آنجایی که اطلاع دارم اکثریت این عزیزان نوعا درباره این موضوع به توافق دست یافته‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها