پلیس هلند از حضور وزیر خانواده و سیاست های اجتماعی ترکیه در اجتماع ترک تبارها ممانعت به عمل آورد.
کد خبر: ۱۰۱۱۰۲۷
پلیس هلند مانع از حضور وزیر خانواده ترکیه در جمع ترک تبارها شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، پلیس هلند از حضور «فاطمه بتول سایان کایا» وزیر خانواده ترکیه در اجتماع ترک تبارها جلوگیری به عمل آورد.

«سادین آی ایلدیز»، کنسول ترکیه در شهر «روتردام» هلند از توقیف خودروی وزیر خانواده و سیاست های اجتماعی ترکیه و عدم اجازه به وی برای حضور کنار وزیر ترکیه ای خبر داده بود.

در همین حال نیروهای امنیتی هلند تدابیر امنیتی شدیدی را در اطراف کنسولگری ترکیه به مورد اجرا گذاشته اند.

پلیس هلند پیش از این از بستن مسیر منتهی به کنسولگری ترکیه در روتردام به روی خودروها و عابران در پی اعلام سایان کایا مبنی بر عزیمت به روتردام از آلمان از طریق هوایی خبر داده بود.

این در حالی است که مقامات هلند روز شنبه از فرود هواپیمای مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در این کشور ممانعت به عمل آورده و علت آن را مسائل امنیتی اعلام کردند.

لازم به ذکر است، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه متعاقب تنش ها میان آنکارا و آمستردام؛ ساعاتی پیش دولت هلند را «باقی مانده های نازی ها و فاشیست ها» توصیف کرده بود.

رئیس جمهور ترکیه که در اجتماع هوادارن خود در استانبول سخنرانی می کرد؛ گفته بود: وزیر خارجه ما را از پروازش منع کنید؛ اشکالی ندارد، ولی از هم اکنون به بَعد ببینید پروازهای شما چگونه در ترکیه فرود خواهد آمد.

شایان به ذکر است، «مولود چاوش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه نیز صبح امروز اعلام کرد علیرغم مخالفت دولت آمستردام با برگزاری سخنرانی وی در جمع اتباع ترکیه ای مقیم هلند که قرار بود در شهر روتردام برگزار شود، وی به این کشور سفر خواهد کرد.

وی در عین حال، اقدام دولت هلند مبنی بر ممانعت از حضور شهروندان ترکیه ای مقیم این کشور را مصداق گروکشی دولت آمستردام توصیف کرده بود.

«مارک روت» (Mark Rutte) نخست‌ وزیر هلند امروز اعلام کرد که اظهارات «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در مقایسه این کشور با نازیسم، خارج از چهارچوب است.

نخست‌ وزیر هلند در این باره اعلام کرد: البته این اظهارات احمقانه است. من متوجه هستم که آنها عصبانی هستند؛ اما این اقدام خارج از چهارچوب است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها