مدیرعامل ایران‌ایر با بیان اینکه ظرف ۶ ماهه آینده موضوع اصلاح ساختار هما عملیاتی می‌شود از ورود دومین ایرباس ۳۳۰ تا ۳۰ اسفند خبرداد و گفت: در سال ۲۰۱۷ میلادی ۴ فروند ایرباس وارد ناوگان هما می‌شوند.
کد خبر: ۱۰۱۰۷۱۹
ایران‌ایر از تحویل ۴ ایرباس در سال ۲۰۱۷ خبر داد / سومین ایرباس تا اخر هفته می آید

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، فرهاد پرورش امروز در یک نشست خبری در حاشیه مراسم ورود اولین ایرباس 330 و دومین ایرباس پسابرجامی به ناوگان هما بیان کرد: هما یک سرمایه ملی است. 40 سال پیش هما پرواز تهران-نیویورک را هر روز با هواپیمای بوئینگ 747 انجام می‌داد و این نشان از پتانسیل‌های بالا از گذشته در این ایرلاین دارد.

وی ادامه داد: ایرباس 330 شبکه فعلی هما را به خوبی پوشش می‌دهد و می‌تواند با هواپیماهای ایرلاین‌های به روز دنیا رقابت کند ضمن آنکه برنامه ریزی کرده‌ایم این هواپیما روزانه در آینده 14 تا 15 ساعت پرواز داشته باشد.

هما سهامی عام می‌شود

مدیرعامل ایران‌ایر در پاسخ به سوالی درخصوص اصلاح ساختار ایران‌ایر توضیح داد: هیئت وزیران مصوبه‌ای برای اصلاح ساختار هما داشت که یکی از آنها ساماندهی و تعیین تکلیف صندوق بازنشستگی هما است.

وی افزود: بخشی از منابع شرکت صرف صندوق بازنشستگی می‌شود و هما به همین دلیل توانایی اداره فعالیت‌های تخصصی و فنی خود را ندارد که یکی از موارد در اصلاح ساختار تعیین تکلیف صندوق هما است.

پرورش ادامه داد: بدین ترتیب شرکت سهامی عام می‌شود و در فرایند اصلاح ساختار و تبدیل به سهامی عام در بورس عرضه می‌شود. در این‌باره بخش عمده‌ای از اصلاح ساختار انجام شده و امیدواریم تا 6 ماه آینده این اقدامات در حوزه اصلاح ساختار و خصوصی‌سازی عملیاتی شود.

وی بیان کرد: وزارت اقتصاد و دارایی و وزارت راه و شهرسازی چندین راهکار در این‌باره ارائه داده‌اند و امیدواریم تا 6 ماه آینده به نتیجه برسد البته ممکن است مصوبه مجلس هم در این‌باره لازم باشد.

ایرباس بعدی تا آخر اسفند وارد می‌شود

مدیرعامل ایران‌ایر درباره علت به تعویق افتادن ورود ایرباس 330 به کشور گفت: قرار بود این هواپیما 8 روز پیش وارد کشور شود و طبیعی است که این پروسه زمان‌بر است و فقط برای ایرلاین ما هم نیست.

پرورش ادامه داد: دومین ایرباس 330 نیز روز گذشته تست فلایت خود را انجام داد و از امروز مراحل تحویل آن توسط تیم ایرباس و هما در حال انجام است و اگر مذاکرات خوب پیش رود تا یک هفته دیگر تحویل هما می‌شود و امیدواریم طبق برنامه‌ریزی دومین ایرباس 330 نیز حداکثر تا 30 اسفند 95 وارد ناوگان هما شود.

وی ادامه داد: همچنین طبق برنامه‌ریزی با ایرباس در 3 ماهه اول سال 2017 میلادی 4 فروند ایرباس 320 در فاصله 2 تا 3 ماه از کمپانی ایرباس تحویل می‌گیریم در این‌باره جلسات در حال برگزاری است. در سال 2018 میلادی نیز تعدادی هواپیمای 321 و ایرباس بدنه وسیع وارد ناوگان هما می‌شود.

مدیرعامل ایران‌ایر بیان کرد: ایرباس 330 که امروز وارد کشور شد حدود یک هفته در شبکه داخلی پرواز می‌کند و پس از آن در شبکه بین‌المللی که عمدتاً اروپا است پرواز خواهد داشت.

وی ادامه داد: به دلیل آنکه هیچ ایرلاینی در ایران تا کنون ایرباس 320 نداشته است و در راستای آموزش همکاران، این هواپیما چند روزی را در مسیرهای داخلی که اولین مسیر آن مشهد است، پرواز می‌کند البته به شرطی که باز نگویند 7 دور، دور حرم امام رضا طواف کرده است.

پرورش افزود: این واپیما پس از آن وارد مسیرهای بین‌المللی که عمدتاً اروپایی است می‌شود و همچنین پروازهای کوالالامپور و پکن را با این هواپیما انجام خواهیم داد و پس از آن مسیرها را اضافه می‌کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ثنا
Spain
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
۰
۰
تبربك به قشر مرفه و آقازاده ها

نیازمندی ها