شرکت سوئدی تولید خودروهای سبک و سنگین ولوو که این روزها تحت امر جیلی چین روزگار می گذراند از نسل جدید خودروی شاسی بلند XC60 در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی کرد.
کد خبر: ۱۰۱۰۶۵۷
ستاره ولوو در نمایشگاه ژنو درخشید +عکس

به گزارش جام جم آنلاین، شرکت سوئدی تولید خودروهای سبک و سنگین ولوو که این روزها تحت امر جیلی چین روزگار می گذراند از نسل جدید خودروی شاسی بلند XC60 در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی کرد. نسل جدید خودروی اس‌یو‌وی XC60 که بدلیل کاهش هزینه ها از پلتفرم مشترک با جیلی بهره می برد دارای زبان مشترک طراحی با سایر محصولات ولوو خصوصا برادر بزرگترش خودروی XC90 است. ولوو برای پیشرانه این خودروی خانوادگی دو گزینه بنزینی ، دو گزینه دیزل و یک پلاگین هیبرید در نظر گرفته است.

پیشرانه پلاگین هیبرید با کد T8 با 400 اسب بخار نیروی تولیدی ، پیشرانه T6 بنزینی با 320 اسب بخار قدرت ، پیشرانه بنزینی T5 با 250 اسب بخار قدرت و دیزلی های D4 با 190 اسب بخار و D5 با 235 اسب بخار نیرو برای این خودروی عضلانی در نظر گرفته شده اند که نیروی تولیدی از طریق یک جعبه دنده 8 سرعته خودکار به چرخ ها منتقل می کنند.

ولوو این خودرو را با طیف وسیعی از فناوری های پیشرفته مجهز کرده که شاخص ترین آن ها سیستم دستیار راننده نیمه خودکار است که می تواند تا سرعت 130 کیلومتر در ساعت فرمان و ترمز خودرو را کنترل و از برخورد با موانع روبرو جلوگیری نماید.

تولید این خودرو از ماه آوریل آینده (فصل بهار) در کارخانه ولوو در Torslanda سوئد آغاز خواهد شد.

هشتاد و هفتمین نمایشگاه خودروی ژنو که معتبرترین اتو شوی سال دنیا محسوب می شود هم اکنون در حال برگزاری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها