وزارت امورخارجه سوریه با ارسال دو نامه جداگانه به دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس دوره ای شورای امنیت این سازمان، اعتراض خود را به تداوم تجاوز ترکیه به حاکمیت ارضی سوریه و خاک این کشور ابراز داشت.
کد خبر: ۱۰۱۰۴۱۶
شکایت دمشق از آنکارا به دلیل تجاوز به سوریه

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، در ادامه این نامه ها آمده است: سوریه، دولت ترکیه را مسئول حمایت از تروریست هایی می داند که هزار تن از شهروندان بیگناه سوری را به قتل رسانده و با دستورات مستقیمی که از 'رجیب طیب اردوغان' رئیس جمهوری ترکیه و دستگاه های امنیتی این کشور دریافت کرده اند، اقدام به تخریب تاسیسات زیربنایی سوریه کرده اند.

دولت سوریه از 'آنتونیوگوترش' دبیرکل سازمان ملل متحد،‌جامعه جهانی و شورای امنیت خواسته است تا ترکیه را ملزم کنند که نیروها خود را از خاک سوریه بیرون کشیده و به تجاوز به خاک سوریه پایان دهند و به حفظ امنیت و ثبات در منطقه و جهان پایبند باشند.

وزارت خارجه سوریه 29 بهمن ماه گذشته نیز در دو نامه به دبیرکل و رئیس شورای امنیت سازمان ملل با محکوم کردن تجاوز ترکیه به خاک و یکپارچگی سرزمین و حاکمیت ملی سوریه این اقدام را نقض آشکار منشور سازمان ملل، قوانین بین المللی و قطعنامه های شورای امنیت در زمینه مبارزه با تروریسم دانسته بود.

آنکارا عملیات نظامی در آگوست (مرداد/شهریور 95) گذشته در خاک سوریه را آغاز کرد و علاوه بر حمله به مواضع داعش، اهداف شبه نظامیان کرد سوری را نیز مورد حمله قرار داد. ترکیه مدعی است که احتیاط لازم را برای جلوگیری از تلفات غیرنظامی رعایت می کند.

شهر الباب آخرین مقر داعش در استان حلب است و طی ماه های گذشته هدف حملات سنگین نیروهای ترک و معارضان سوری متحد آنکار قرار داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها