هشدار نماینده آمریکا در سازمان ملل به کره‌شمالی

تمام گزینه‌ها علیه پیونگ‌ یانگ روی میز است

«جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی» چندین بانک کره شمالی را در لیست سیاه خود قرار داد.
کد خبر: ۱۰۱۰۲۳۶
سوئیفت، کره شمالی را تحریم کرد

به گزارش جام جم آنلاین از العالم، سوئیفت (جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی) که مقر آن در بروکسل قرار دارد، اعلام کرد بانک‌های کره شمالی را که تحت تحریم سازمان ملل هستند، در لیست سیاه خود قرار داده و امکان تبادل مالی با آن‌ها را سلب کرده است. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که بلژیک اعلام کرد نمی‌تواند مجوز معاملات با بانک‌های کره شمالی را صادر کند.

وزارت امور خارجه بلژیک، اقدامات تحریک‌آمیز رو به افزایش کره شمالی را دلیل اتخاذ این تصمیم اعلام کرد که 3 بانک را تحت تأثیر قرار می‌دهد اما تصمیم بلژیک پس از انتشار گزارش ماه گذشته سازمان ملل اتخاذ شده است که خاطرنشان می‌کند هر شرکتی که با بانک‌های معینی از کره شمالی وارد معامله شود، تحریم‌های سازمان ملل را نقض خواهد کرد؛ حتی اگر آن شرکت از یک دولت اروپایی برای آن تبادلات، مجوز دریافت کرده باشد.

این وضع، دولت بلژیک را با تحریم‌های سازمان ملل در تعارض قرار می‌داد؛ چرا که بلژیک برای همکاری سوئیفت با بانک‌های تحت تحریم کره شمالی معافیت‌هایی وضع کرده بود.

بنا بر مندرجات گزارش 27 فوریه سازمان ملل، تنها یک کمیته شورای امنیت سازمان ملل متحد می‌تواند تعیین کند آیا یک شرکت از شرایط لازم برای برخورداری از معافیت‌های مورد نیاز به منظور معامله با بانک‌های تحریم‌شده برخوردار است یا خیر، و تصمیم‌گیری در این خصوص از عهده دولت‌ها خارج است.

سوئیفت نیز اعلام کرد امکان دسترسی 3 بانک کره شمالی را به سامانه ایمن ارتباطی خود لغو کرده است؛ اما به زمان اعمال تحریم بر ضد این 3 بانک اشاره نکرد.

گزارش سالانه 2011 سوئیفت، آخرین گزارش سالانه‌ای که به بررسی استفاده هر کشور از این سامانه بین‌المللی می‌پردازد، اعلام کرد 20 نهاد مالی در کره شمالی به سوئیفت متصل هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها