فرمانده انتظامی خراسان شمالی

دستگیری ۱۶۲ سارق کابل در خراسان شمالی

سارق کابل برق که پسری جوان را در پارک تندرستی جنت‌آباد به قتل رسانده بود، در جلسه دادگاه از اولیای‌دم خواست که از قصاص او گذشت کنند.
کد خبر: ۱۰۱۰۲۰۹
محاکمه عامل جنایت در پارک تندرستی

به گزارش جام‌جم، دهم اردیبهشت 95، پلیس اراک یکی از سارقان کابل‌های برق را دستگیر کرد. او در بازجویی‌ها با اعتراف به سرقت کابل برق از جنایتی پرده برداشت و گفت: «دو سال پیش در پارک تندرستی جنت‌آباد تهران در حال مصرف شیشه بودم که پسر و دختری را با هم دیدم. پسر فکر کرد من به آنها خیره شده‌ام برای همین به من نزدیک شد و علتش را پرسید. با هم درگیر شدیم و من با چاقو ضربه‌ای به سرش کوبیدم. او روی زمین افتاد و من هم فرار کردم. مدتی بعد فهمیدم جان خود را از دست داده است.» متهم در ادامه به درگیری خشن با یک پیرزن نیز اعتراف کرد و گفت: «بعد از ارتکاب قتل، عذاب وجدان گرفتم و بارها خواستم خودم را به کلانتری معرفی کنم، اما موفق نشدم. من محرم سال 93 هم در یوسف‌آباد، کنار بزرگراه کردستان، هنگام سرقت از یک پیرزن با او درگیر شدم و با سنگ ضربه‌ای به سرش زدم. نمی‌دانم او کشته شد یا نه.»

از آنجا که پیرزن زنده مانده بود، دادسرا کیفرخواست پرونده را با اتهام ارتکاب یک فقره قتل عمد صادر کرد و برای رسیدگی در اختیار شعبه یازدهم دادگاه کیفری استان تهران قرار داد.

صبح دیروز، در ابتدای جلسه رسیدگی، اولیای دم درخواست قصاص کردند، سپس متهم در جایگاه قرار گرفت و گفت: «من هیچ خانواده و فامیلی ندارم. از 9 سالگی که پدر و مادرم فوت کردند، در خیابان‌ها کارتن‌خوابی کردم و به سرقت مشغول شدم. به مواد مخدر روی آوردم و بشدت به روانگردان شیشه معتاد شدم. روز حادثه، در حال مصرف شیشه در پارک تندرستی جنت‌آباد بودم که مقتول را با دختری دیدم. به آنها نگاه کردم که پسر عصبانی شد. با هم درگیر شدیم و من با چاقویی که از آن برای سرقت کابل‌های برق استفاده می‌کردم، ضربه‌ای به سمتش پرتاب کردم که به سرش اصابت کرد. وقتی در اراک به جرم سرقت کابل برق دستگیر شدم، به قتل هم اعتراف کردم. من پشیمانم، هرچند می‌دانم که مقتول دیگر زنده نمی‌شود، اما از اولیای دم می‌خواهم مرا ببخشند و از قصاصم بگذرند. من کسی را ندارم.» در پایان دادگاه قضات وارد شور شدند تا رای نهایی را صادر کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
alireza
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۹
۰
۰
عجب رویی داری كه با درخواست بخشش داری

نیازمندی ها