علیرغم انتقاد از سیاست های دولت اوباما ادامه دارد

صدور مجوز فروش هواپیما به ایران از سوی وزارت خزانه داری آمریکا

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که به صدور مجوز برای شرکت هایی همچون بوئینگ ادامه خواهد داد تا این شرکت ها بتوانند قراردادهای چند میلیارد دلاری خود با ایران را همچنان ادامه دهند.
کد خبر: ۱۰۰۹۸۰۱
صدور مجوز فروش هواپیما به ایران از سوی وزارت خزانه داری آمریکا

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به دلیل تداوم خط مشی و سیاست های دولت اوباما در خصوص فروش هواپیما به ایران با انتقادات فزاینده ای از جانب قانونگذاران جمهوریخواه کنگره روبرو شد.

وزارت خزانه داری آمریکا به «وبگاه خبری فری بیکن» اطلاع داد که این وزارتخانه به صدور مجوز برای شرکت هایی همچون بوئینگ ادامه خواهد داد تا این شرکت ها بتوانند قراردادهای چند میلیارد دلاری خود با ایران را ادامه دهند.

این رویه و خط مشی که از دوران ریاست جمهوری اوباما آغاز شده است، بخشی از توافق هسته ای با ایران است که با مخالفت بسیاری از قانونگذاران کنگره روبرو شد؛ قانونگذارانی که از وعده های انتخاباتی ترامپ در خصوص پایان بخشیدن به اینگونه توافق ها حمایت کردند.

دولت ایران در ماه فوریه اعلام کرد که برای تأمین مالی قرارداد خرید دست کم ۷۷ فروند هواپیمای جدید از شرکت بوئینگ و ایرباس، یک «شرکت خارجی» یافته است.

وزارت خزانه داری آمریکا با خودداری از ذکر نام این «شخصیت حقوقی/ حقیقی خارجی» به وبگاه فری بیکن اعلام کرد که مجوزهای لازم برای فروش قانونی [این هواپیماها] «مانند هر مجوز خاص دیگر صادر خواهد شد». ­

افشای اینگونه اطلاعات با خشم قانونگذاران در کنگره روبرو شد؛ جایی که قانونگذاران مدت‌هاست در تلاشند که روند فروش هواپیماهای تجاری به ایران را متوقف نمایند.

چندین منبع آگاه از افزایش انتقادات نسبت به دولت ترامپ سخن گفتند که به رغم وعده های فراوان خود، تاکنون از اتخاذ یک موضع سرسختانه نسبت به ایران عاجز مانده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها