نخست وزیر عراق و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور تاکید کرد داعشی ها هیچ راه فراری ندارند، یا باید خود را تسلیم کنند یا کشته خواهند شد.
کد خبر: ۱۰۰۹۶۱۶
العبادی: داعشی ها یا تسلیم شوند و یا بمیرند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از العالم، شبکه تلویزیونی العراقیه اعلام کرد: حیدر العبادی که صبح امروز به موصل سفر و در جمع فرماندهان ارشد نظامی آخرین تحولات عملیات آزادسازی این شهر را بررسی کرد در جمع خبرنگاران گفت: الحمدلله امروز نیروهای دلاورمان توانستند بر مجتمع دولتی در بخش غربی موصل ، یعنی مرکز بخش غربی شهر، تسلط یابند و پیشروی نیروها همچنان ادامه دارد و این روزها، روزهای آخر داعشی هاست.

وی همچنین گفت: اهالی موصل از نیروهای عراقی در محله های آزادشده استقبال می کنند. داعشی ها یا فرار می کنند یا کشته می شوند. آنها دو گزینه پیش رو دارند، گزینه اول این است که خود را تسلیم کنند و عادلانه محاکمه شوند. گزینه دوم هم این است که کشته شوند و گزینه دیگری ندارند. البته برخی از آنان فرار می کنند اما حتی راههای فرار آنان نیز بسته می شود و آنها هیچ امیدی ندارند، بنابراین بهتر است که خود را تسلیم کنند.

وی افزود: از اهالی موصل می خواهم برای مقابله با داعش (با نیروهای امنیتی) همکاری کنند تا امنیت را به موصل بازگردانیم و این شهر را بازسازی کنیم. نیروهایمان با انسانیت تمام با اهالی برخورد می کنند و هدفشان آزاد کردن و رهانیدن انسان ها و اهالی بخش غربی شهر موصل است، همانگونه که اکنون بخش شرقی موصل از نعمت آزادی برخوردار است. به یاری خدا بخش غربی موصل و همه استان نینوا و همه خاک عراق را آزاد خواهیم کرد و داعشی ها را از بین خواهیم برد و ان شاء الله پس از این تروریسمی نخواهد ماند.

العبادی درباره اهمیت دستاوردهای امروز گفت: این دستاوردها قطعا بسیار مهم و بزرگ هستند و بدست دلاوران مان که در خاک عراق در حال نبرد هستند تحقق یافتند. از همه جوانان و شهروندان می خواهم دستان خود را برای تقدیر و درود فرستادن به این دلاوران بالا برند؛ اینها نماد شرف و عزت و سربلندی عراق، و نماد پهلوانی و شهامت عراق هستند. اینان در واقع خود عراقی های شرافتمند هستند که از خاک وطن دفاع می کنند و جان خود را برای دفاع از وطن و مقدسات و شهروندان فدا می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها