سخنگوی موقت وزارت امور خارجه آمریکا:

منع سفر، برای دولت ایران است

دبیر اول کمیسیون امنیت ملی در گفتگو با جام جم آنلاین؛

حذف عراق از لیست کشورهای ممنوعه برای ورود به آمریکا اقدامی تفرقه انگیز است

دبیر اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، فرمان جدید مهاجرتی ترامپ مبنی بر حذف عراق از لیست کشورهای ممنوعه برای ورود به آمریکا را اقدامی تفرقه انگیز میان ملت ایران و عراق دانست و گفت: ترامپ از ایران بعنوان کشور مبارزه کننده با تروریسم یاد کرد، اما امروز جمهوری اسلامی را در زمره کشورهایی نظیر سومالی قرار داده است.
کد خبر: ۱۰۰۹۴۵۲
حذف عراق از لیست کشورهای ممنوعه برای ورود به آمریکا اقدامی تفرقه انگیز است

«محمد جواد جمالی» در گفت و گو با جام جم آنلاین سیاست‌های رییس جمهور آمریکا را متغییر و بی‌ثبات خواند و گفت: هیچ تضمینی وجود ندارد عراق دوباره به لیست کشورهای حامی تروریسم اضافه شود.

وی با اشاره به پیوندهای فرهنگی – قومیتی و اشتراکات مذهبی دو ملت ایران و عراق افزود: معتقدم ترامپ با علم به چنین موضوعی برای ایجاد شکاف و تفرقه میان دو کشور اقدام به خروج عراق از لیست کشورهای ممنوع الورود به آمریکا کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خانه ملت، ادعای ایالات متحده دال بر مبارزه با تروریسم و ایجاد ساز و کاری برای جلوگیری از ورود اتباع تروریست به این کشور را موهم بشمار آورد و گفت: تا چندی پیش بیش از یک سوم خاک عراق در اشغال داعش بوده و احتمال ورود تروریست از عراق به آمریکا بسیار بیشتر از ایران است، لذا اختلاف افکنی و از میان بردن وحدت در رأس نیات رییس جمور آمریکا قرار می‌گیرد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه ایران امن‌ترین کشور منطقه بوده و خود آمریکایی‌ها بخوبی به این موضوع واقف هستند اظهار داشت: با وجود بحران‌های منطقه ایران در کانون مناقشات قرار نگرفته و این موضوع برای بازیگران فرامنطقه ای خوشاید نیست، لذا با هر ترفندی درصددند جمهوری اسلامی را با مسایل تروریسم درگیر سازند.

جمالی با بیان اینکه این اقدام دولت آمریکا نوعی تناقض آشکار در کلام و عمل محسوب می‌شود، تصریح کرد: خود ترامپ از ایران بعنوان اصلی‌ترین کشور در مبارزه با تروریسم یاد کرده اما امروز می‌بینیم جمهوری اسلامی را در زمره کشورهایی نظیر سومالی قرار داده است.

وی افزود: آنچه مسلم است تصمیمات کاخ سفید خارج از هیأت حاکمه آمریکا گرفته می‌شود و خود آنها هم درک درستی از مفاهیم بیانات و اعلامیه‌های صادره ندارند.

نماینده فسا در مجلس خاطر نشان کرد: همان‌گونه که بارها وزارت خارجه هم تأکید داشته خصومت آمریکا نسبت به ملت ایران حتی با توافق برجام هم تمام شدنی نیست و مادامی که جمهوری اسلامی منافع امپریالیستی واشنگتن را به مخاطره انداخته کینه و اقدامات ضد ایرانی آمریکا به قوت خود باقی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
جانباز و بازنشسته
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
۰
۰
آمریكا و عربستان و رژیم اسرائیل در این قضیه تفرقه افكنانه دست دارند.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها