نماینده کارگران در شورای عالی کار در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین:

نظر دولت افزایش 10 درصدی حداقل دستمزد سال آینده کارگران است/ جلسه دیروز بی نتیجه ماند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد؛

کاهش اختلاف حقوق کارمندان به 30 درصد/ دولت طبق قانون اساسی نفی تبعیض کند!

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه الحاق بند متعادل سازی حقوق کارکنان به لایحه بودجه در جهت همسان‌سازی و کاهش اختلاف دستمزد صورت گرفته، تصریح کرد: فاصله ابلاغ ریالی بین پرسنل دولت بسیار زیاد بوده لذا در کارکنان عادی این میزان تفاوت باید به 30 درصد توسط دولت کاهش یابد.
کد خبر: ۱۰۰۸۹۲۹
کاهش اختلاف حقوق کارمندان به 30 درصد/ دولت طبق قانون اساسی نفی تبعیض کند!

«عزت الله یوسفیان» با تأکید بر اینکه مجلس تلاش دارد اختلاف دریافتی بین کارکنان دولت را در حد امکان کاهش دهد، به جام جم آنلاین گفت: شاغلینی هستند با ابلاغ ریالی 1 میلیون و چهارصد هزار تومان از طرفی کارمندی داریم ( کارمند رده بالا و نه مدیر ارشد) که بیش از 10 میلیون تومان حقوق دریافت می‌کند که این شکاف دستمزد میان کارمندان به هیچ وجه مورد پذیرش نیست.

وی اختلاف دریافتی بازنشستگان با شاغلین را در همین مقیاس ارزیابی کرد و افزود: برخی از بازنشستگان آموزش و پرورش زیر 1 میلیون تومان دستمزد دریافت می‌کردند که البته این موضوع تا حدودی حل شد.

نماینده مردم آمل با اشاره به اهداف الحاقیه متعادل سازی حقوق کارکنان، خاطر نشان کرد: بنا داریم تفاوت دستمزد بین شاغلین و بازنشستگان را معقولانه ترین حد ممکن کاهش داده تا دیگر شاهد نابرابری 3 تا 10 میلیونی دریافتی‌ها نباشیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه دولت را موظف به اجرای طرح متعادل سازی حقوق کارکنان دانست و یادآورشد: مجلس در بررسی‌های به عمل آورده وجوه و منابع درآمدی این طرح را در اختیار دولت قرار داده لذا دیگر بهانه‌ای برای دولت باقی نمانده و باید تفاوت میان دریافتی‌ها به 30 درصد تعدیل شود.

یوسفیان عملیاتی شدن این بند از لایحه بودجه را در راستای تحقق عدالت اجتماعی بشمار آرود و افزود: اصل 3 قانون اساسی هرگونه تبعیض در ابعاد مختلف جامعه را نفی کرده، بنابراین امیدواریم دولت با اجرای این طرح گامی بزرگ در مسیر اهداف عالی جمهوری اسلامی بردارد.

وی خاطر نشان کرد: انتظار می‌رود، دولت با کاهش اختلاف دریافتی کارمندان و بازنشستگان پس از 38 دل مردم را شاد کرده و بر شعار انقلاب اسلامی که همانا نفی تبعیض بین مردم است جامه عمل بپوشاند.

گفتنی است: نمایندگان خانه ملت در نشست علنی نوبت عصر روز گذشته، در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 96 با 154 رأی موافق، 15 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 203 نماینده حاضر در بهارستان با الحاق یک بند به ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

بر این اساس، دولت مکلف شد افزایش حقوق کارمندان دولت در سال 96 را به گونه‌ای ابلاغ کند که ضریب افزایش حقوق کارمندان و کارکنان دولت با دریافتی بالا از حداقل و پایین‌ترین حقوق‌ها از حداکثر افزایش دستمزد برخوردار شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
كارگر
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۶
۰
۰
كاهش اختلاف حقوق كارمندان نسبت به خودشون یا نسبت به كارگر؟!!!

نیازمندی ها