در گفت وگوی جام جم آنلاین با سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس تشریح شد:

صف موافقان و مخالفان اعدام قاچاقچیان

مسئول کمیته ویژه کمیسیون قضایی مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین:

وزن کشی برای مجازات اعدام/ پروانه‌های وکالت زیر ذره‌بین مجلس

مسئول کمیته ویژه کمیسیون قضایی مجلس گفت: در خلال بررسی بودجه 96 کمیسیون روند اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر بخوبی طی شده و بنا داریم مجازات اعدام را در میان سرشاخه‌های اصلی باندهای مواد مخدر تسری داده و نیز حکم اعدام را بر اساس وزن مواد مکشوفه تعیین کنیم.
کد خبر: ۱۰۰۸۴۷۳
وزن کشی برای مجازات اعدام/ پروانه‌های وکالت زیر ذره‌بین مجلس

«محمدعلی پورمختار» با بیان اینکه دو بند از اصلاحیه مواد اصلی قانون مجازات اعدام به تصویب کمیسیون رسیده به جام جم آنلاین گفت: مصوبه مربوطه با رویکرد تعمیم مجازات اعدام میان سردسته‌های اصلی باندهای مواد مخدر است که بصورت مسلحانه اقدام به سوداگری و حمل قاچاق مواد افیونی می‌کنند.

وی افزود: افرادی که بعد از چندین بار محکومیت در مراجع قضایی و تحمل مجازات حبس، اصرار بر ادامه فعالیت در حوزه حمل و فروش مواد مخدر دارند، شامل این بند از اصلاحیه قانون خواهند شد.

پورمختار خاطر نشان کرد: بخش اول اصلاح قانون مجازات اعدام به تصویب کمیسیون رسیده و بخش دیگر هم در هفته جاری رسیدگی می‌شود. البته مصادیق دیگری از جمله تعیین مجازات اعدام بر اساس وزن مواد مکشوفه از افراد در دست بررسی بیشتر و کارشناسی‌تر است.

وی پیرامون سایر برنامه‌های کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: اصلاحات قانون مربوط به کیفیت و نحوه صدور اصل پروانه وکالت برای وکلا از موضوعاتی است که در دستور کار آینده کمیسیون قرار دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها