مدیرعامل راه آهن ایران خواستار شد:

هدایت نقدینگی به سمت سرمایه گذاری در صنعت ریلی

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: باید نقدینگی کشور را به سمت سرمایه گذاری در صنعت حمل و نقل ریلی و توسعه آن هدایت کرد.
کد خبر: ۱۰۰۸۱۵۸
هدایت نقدینگی به سمت سرمایه گذاری در صنعت ریلی

به گزارش جام جم آنلاین از خوزستان، سعید محمدزاده ضمن بیان این مطلب افزود: راه آهن روزگاری شریان اصلی دفاع از کشور بود، بنابراین گر به دنبال تغییر در راه آهن هستیم باید این تغییر را از خود آغاز کنیم تا شاهد توسعه راه آهن باشیم.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در ذیل اعلام سیاست های کلان برنامه ششم توسعه تنها دو بخش را به حمل و نقل اختصاص داده اند که هر دوی آنها مختص حمل و نقل ریلی است از همین رو باید به دنبال چابک سازی این بخش بود.

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: نباید به هیچ کشوری دل بست زیرا صدها هزار میلیارد ریال نقدینگی در کشور وجود دارد و این ظرفیت بسیار خوبی برای سرمایه گذاری در بخش راه آهن و توسعه راه های کشور است.

آغاز مطالعات برقی کردن راه آهن دورود به اندیمشک

همچنین عبدالکریم درویش زاده درخصوص لزوم فراهم کردن زمینه لازم جهت تمایل صاحبان کالا به استفاده از خطوط ریلی گفت:باید تمهداتی فراهم شود تا صاحبان کالا بتوانند در زمان مناسب و با قیمت مطلوب بار خود را به مقصد برسانند.

مدیرکل راه آهن جنوب با اشاره به اینکه ساخت راه آهن جنوب به هشتاد سال پیش باز می گردد، افزود:در طی سه سال گذشته تلاش شد تا حدود ۳۰۰ کیلومتر از مسیر جنوب نوسازی و بازسازی شود.

دروش زاده ادامه داد: مجموعه همه اقدامات در راه آهن جنوب درحال پیگیری است تا بتوانیم این خط حداکثر استفاده را داشته باشد. مسیر دوخطه سازی بندرامام تا اهواز به اتمام رسیده و از اهواز به اندیمشک نیز عملیات زیرسازی پایان یافته و ۴۰ کیلومتر ریل گذاری نیز صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: مسیر دورود تا اندیمشک عمدتا کوهستانی است و از مسیر ۲۱۰ کیلومتری بیش از ۷۰ کیلومتر آن تونل و پل است که کار دوخطه سازی را نیازمند اعتبارات بیشتر می کند از همین رو جزء اولویت های امروز ما در راه آهن نیست.

درویش‌زاده اظهار داشت: در مبحث افزایش ظرفیت نیز بخشی را به قطارهای مسافربری اختصاص داده ایم و بخش عمده ای از وظیفه ما در راه آهن خدمت رسانی مطلوب به مسافران است.

مدیرکل راه آهن جنوب یادآور شد: همکاران من در تلاش هستند تا مسیر دورود به اندیمشک را دارای راه آهن برقی کنند. علاوه بر عملیات نوسازی، عملیات استفاده از سیستم عملیات الکتریکی و استفاده از مفهوم تراک بندی در دستور کار قرار دارد چراکه این مسیر اصولا به صورت یکطرفه اقدام به حمل بار می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها