عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح نمود؛

از خبر رد لایحه اصلاح قانون کار تا پیام زنده باد کارگر

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد؛

گزارش ١٥٠ صفحه ای وزارت صنعت از تخلفات شرکت مس

رییس کمیسیون اقتصادی از اعلام تخلفات ١٥٠ صفحه ای شرکت ملی صنایع مس ایران از سوی حسابرس وزارت صنعت خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۷۹۶۱
گزارش ١٥٠ صفحه ای وزارت صنعت از تخلفات شرکت مس

به گزارش جام جم آنلاین،محمدرضا پورابراهیمی درگفت وگو با خبرگزاری خانه ملت،با اشاره به انتخاب اعضای هیئت تحقیق و تفحص از شرکت ملی صنایع مس ایران،گفت:یک سال و نیم پیش اطلاعاتی در خصوص تخلفات شرکت مذکور به نمایندگان مجلس رسید،لذا در همین راستا با وزیر و تیم وزارت صنعت مذاکراتی صورت گرفت مبنی بر اینکه گزارشی از تخلفات به مجلس رسیده که وزارتخانه باید به آنها رسیدگی کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، افزود: وزارت صنعت اعلام کرد که محورهای تخلفات به آنها داده شود که بررسی ها پیرامون تخلفات انجام شود،لذا مجلس محورها را به وزارت صنعت اعلام کرد و در همین راستا وزارتخانه برای بررسی پیرامون تخلفات یک حسابرس تعیین کرد.

پورابراهیمی با بیان اینکه با حکم وزارت صنعت،معدن و تجارت حسابرس حدود ٩ماه بررسی پیرامون محورهای تخلفات را انجام داد،ادامه داد:حسابرس وزارت صنعت ١٥٠صفحه گزارش تخلفات حسابرسی شده را بیرون آورد،در همین راستا این گزارشات به وزارت صنعت داده شده و مقرر شد از ٤ ماه پیش تغییرات مدیریتی در مجموعه شرکت ملی مس ایران اعمال شود.

وی یادآورشد:متاسفانه تاکنون تغییرات مدیریتی در مجموعه شرکت ملی صنایع مس ایران انجام نشده که یا شخص وزیر اراده کافی ندارد یا فشارهای سیاسی بیش از حد بوده که تغییرات اعمال نشده است.

این نماینده مردم درمجلس دهم،با بیان اینکه موضوع تخلفات شرکت ملی مس ایران، به دستگاه قضا ارسال می شود،افزود:به استناد ماده ٢٣٦ آیین نامه داخلی مجلس که بیان می کند،اگر تخلفات محرز شود مجلس می تواند مستقیما به دستگاه قضایی پرونده ارسال کند،پرونده تخلفات شرکت ملی صنایع ایران به دستگاه قضایی ارسال می شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد: وزیر صنعت،قائم مقام وزیر،مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره به دستگاه قضایی معرفی می شوند،حتی اگر دوره وزارت وزیر صنعت اتمام یابد،تا۱۰سال نیز پرونده وزیر در شرکت ملی صنایع مس ایران باز خواهد ماند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها