در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) صورت گرفت

انتقال 24 زندانی از جمهوری آذربایجان به ایران

در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، 24 زندانی محبوس در زندان‌های جمهوری آذربایجان در مرز آستارا به مراجع قضایی جمهوری اسلامی ایران تحویل داده شدند.
کد خبر: ۱۰۰۷۷۹۵
انتقال 24 زندانی از جمهوری آذربایجان به ایران

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، رئیس اداره زندان آستارا عصر امروز در جریان انتقال تعدادی از زندانیان ایرانی محبوس در زندان‌های جمهوری آذربایجان اظهار کرد: این بیست و سومین مرحله از انتقال محکومان بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان است.

مهران شکاری با بیان اینکه 24 نفر از زندانیان محبوس در زندان‌های جمهوری آذربایجان در مرز آستارا تحویل مراجع قضایی جمهوری اسلامی ایران شدند، تصریح کرد: انتقال زندانی در چارچوب موافقت‌نامه تبادل زندانیان بین ایران و جمهوری آذربایجان و با پیگیری‌های مستمر سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه زندانیان مبادله شده مذکور بلافاصله توسط یک دستگاه مینی‌بوس به اردوگاه حویق در حدفاصل شهر آستارا و تالش منتقل می‌شوند، خاطرنشان کرد: زندانیان پس از طی مراحل قرنطینه بهداشتی و سلامت برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع امنیتی و قضایی مربوطه می‌شوند.

رئیس اداره زندان آستارا با تصریح بر اینکه بیشتر زندانیان ایرانی در آذربایجان به جرایم و اتهامات مرتبط با مواد مخدر دستگیر و زندانی شده‌اند، اضافه کرد: اکنون 170 نفر از اتباع جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان، زندانی و بازداشت هستند.

وی آغاز مبادله زندانیان محبوس در زندان‌های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان را از سال 78 دانست و یادآور شد: از سال 78 تا به امروز بالغ بر 456 نفر از زندانیان جمهوری اسلامی ایران در چارچوب موافقتنامه مذکور از طریق مرز زمینی آستارا تحویل مراجع انتظامی و قضایی ایران شده‌اند.

شکاری با اشاره به اینکه مسافران از حمل بسته‌های ناشناخته توسط افراد ناشناس در هر شرایطی خودداری کنند، متذکر شد: به همراه داشتن مواد مخدر و قرص‌های روان‌گردان به هر دلیل و با هر مقدار در جمهوری آذربایجان جرم محسوب می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها