شش عضو یک باند که مدعی‌اند فقط از مشتریان بانک‌ها سرقت می‌کردند، در برابر اتهام سرقت‌های سریالی کیف‌قاپی، زورگیری و گردنبند قاپی نیز قرار گرفتند.
کد خبر: ۱۰۰۷۵۵۹
کلکسیونی از جرایم در پرونده زاغ زن‌های بانک +عکس

به گزارش جام‌جم، اوایل بهار سال 93 مردی با حضور در پلیس آگاهی تهران از اعضای یک باند سرقت شکایت کرد.

شاکی به افسر تحقیق گفت: روز حادثه سه میلیون تومان پول از بانک گرفتم و با بیرون آمدن از آنجا به سمت خانه‌مان به راه افتادم. هنوز مسافت کمی از مقابل بانک دور نشده بودم که سرنشینان دو موتورسیکلت راه را بر من سد کردند. آنها قمه و چاقو به دست داشتند، به من حمله کردند. من زخمی شدم و بعد پول‌هایم را دزدیدند.

همزمان با تشکیل پرونده قضایی با دستور بازپرس علی وسیله‌ایردموسی، تحقیقات پلیسی برای دستگیری سارقان فراری ادامه داشت تا این که افراد دیگری از جمله یک زن و مرد با حضوردر پلیس آگاهی شکایت‌هایی را مطرح کردند که نشان می‌داد شش مرد جوان که سرنشینان موتورسیکلت بوده‌اند با زاغ‌زنی و تعقیب مشتریان بانک‌ها آنها را با قمه و چاقو تهدید و با زخمی کردن برخی از این مالباخته‌ها پول‌هایشان را دزدیده‌اند. این همه ماجرا نبود، تحقیقات از دیگر شاکیان نشان داد، متهمان علاوه بر پول، گوشی تلفن همراه و طلای برخی مالباختگان را سرقت کرده بودند.

روز‌های پایانی هفته گذشته ماموران در عملیات‌های جداگانه پلیسی موفق شدند مخفیگاه این شش متهم را که چند نفری از آنها از افراد سابقه‌دار بودند، شناسایی و این متهمان را بازداشت کنند.

اعضای این باند دیروز برای ادامه تحقیقات به شعبه پنجم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران منتقل شدند.

سرکرده باند که امیر نام داشت در جریان تحقیقات گفت: من چند سال درارتباط با دزدی، زورگیری و زاغ‌زنی از مشتریان بانک‌ها با دو نفر از دوستانم همدست بودم که دستگیر شدم و چند بار به زندان افتادم. اوایل سال 93 که محکومیتم تمام شد و از زندان بیرون آمدم، دوباره جرایم خود را از سر گرفتم. با زاغ‌زنی هر یک از مشتریان سه تا 15 میلیون تومان از آنها سرقت کردیم. سرقت و کیف‌ قاپی نداشتیم. دیگر اعضای باند هم گفته‌های او را تائید کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
بهروزرجبی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
۰
۰
سلام.اگرقانون شرع مقدس مبنی برقطع دست سارقین اجرا شوددیگر كمتر كسی جرئت سرقت می كند تصورش را بكنید انسان مثلا حقوق ماهانه اش را ویا با زحمت وبروبیا وامی دست وپا كرده و گرفته اما هنگامی كه از بانك خارج میشودعده ای اورا تعقیب وبا چاقو وقمه مجروحش كنندوپولهایش را هم بگیرند وببرنداگرقطع دست اینگونه سارقان مقدورنیست درصورت امكان بعنوان محارب محاكمه ومجازات اعدام را برایشان درنظر واجرانمایند.زیراچندماه ویا حتی یكی دوسال زندان وحبس به هیچ وجه بازدارنده نیست.
عباس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
۰
۰
حالا بازم آزادشون كنین و ببینین تكرار قصه رو.

نیازمندی ها